معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به توزیع قرص ویتامین D در بین دانش آموزان دختران مدارس مازندران اشاره کرد و یادآور شد: حدود یک سال گذشته 300 هزار دز قرص ویتامین «D» برای توزیع در مدارس دخترانه مازندران تهیه شد.

قرصهای ویتامین دی در مدارس دخترانه مازندران توزیع می شود

 

 

به گزارش شرق پرس، محسن اعرابی صبح شنبه  در مراسم نمادین هفته سلامت در دبیرستان دخترانه حافظ ناحیه یک مرکز مازندران با بیان اینکه امسال هفته سلامت با شعار «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» شروع شد، اظهار کرد: خودمراقبتی اولویت اصلی در سلامت جامعه است، دانش‎آموزان سفیران سلامت در خانواده هستند، هرچه خانواده سالم باشد، به تبع جامعه‌ای سالم و عاری از هرگونه بیماری واگیر و غیرواگیر را شاهد هستیم.

 

وی ورزش برای سنین مختلف را از ضروریات دانست و افزود: بزرگسالان در هفته ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی و نوجوانان روزانه یک‌ساعت فعالیت فیزیکی پرتلاش داشته باشند.

 

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به توزیع قرص ویتامین D در بین دانش آموزان دختران مدارس مازندران اشاره کرد و یادآور شد: حدود یک سال گذشته ۳۰۰ هزار دز قرص ویتامین «D» برای توزیع در مدارس دخترانه مازندران تهیه شد.

 

این مسئول با بیان اینکه از هر ۱۰۰ نفر خانم، ۷۵ نفر در سنین کم، کمبود ویتامین «D» دارند، ادامه داد: کمبود این ویتامین سبب ضعف در استخوان می‌شود.

 

اعرابی با تأکید براینکه هر فرد روزانه نیازمند صرف میوه تازه و غذاهای مطلوب برای رشد متوازن است، تأکید کرد: قرص آهن هم از سال‌های گذشته در بین دانش‎آموزان مدارس دخترانه توزیع می‌شود.

 

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری نیز با بیان اینکه سلامت جسمی و روحی از مهم‌ترین عنصر در ایجاد جامعه‌ای سالم و توسعه یافته است، گفت: هدف همه جوامع ایجاد سازوکارهای لازم برای داشتن جامعه‌ای سالم است.

 

حامد دیانی با اشاره به اینکه سلامت از مهم‌ترین موضوعاتی است که یک هفته برای این بحث اختصاص داده شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی در بحث سلامت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش دارد.

 

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی از سوی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در سطح مدارس از فعالیت‌هایی است که به‌طور مستمر انجام می‎شود.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و بهداشتی رسیدن به سلامت جامعه است، گفت: بیماری‌های غیرواگیر موضوع مهمی است که جامعه را تهدید می‌کند.

 

سید علی ساداتی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما ارتقاء سلامت جامعه است، افزود: فرهنگ‌سازی بهداشتی باید از سنین کم صورت گیرد تا خودمراقبتی ایجاد شود.

 

وی بحث توزیع شیر در مدارس را مهم دانست و بیان کرد: پیگیری لازم برای توزیع مجدد شیر از سوی معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران در حال انجام است.

 

 برنامه‌های فرهنگی متنوعی در حوزه سلامت و بهداشت با برپایی نمایشگاه غذای سنتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در این برنامه نمادین انجام شد.

فارس