نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تصویب طرح صیانت از عفاف و حجاب در قوه مقننه اظهار داشت: این قانون هنوز کامل نشده و فقط یک کار مقدماتی است بطوریکه قبل از تکمیل نهایی باید بررسی شود که آیا مصادیقی از جمله کسر حقوق کارمندان در آن مد نظر قرار گیرد یا خیر.

 

 

شرق پرس: افتخاری با تکذیب مبلغ ۱۰ میلیون تومانی جریمه و کسر از حقوق کارمندان بدحجاب گفت: این قانون در مرحله مقدماتی و در حال بررسی است و هنوز درباره اینکه چنین مصادیقی در آن وارد شود یا خیر تصمیمی گرفته نشده است.
 

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تصویب طرح صیانت از عفاف و حجاب در قوه مقننه اظهار داشت: این قانون هنوز کامل نشده و فقط یک کار مقدماتی است بطوریکه قبل از تکمیل نهایی باید بررسی شود که آیا مصادیقی از جمله کسر حقوق کارمندان در آن مد نظر قرار گیرد یا خیر.

 
 
وی اعلام مبلغ ۱۰ میلیون تومان جریمه کسر از حقوق کارمندان بد حجاب را ناشی از اشتباهات برخی خبرگزاری‌ها دانست و بیان کرد: برخی اوقات در خبرگزاری‌ها یک یا دو صفر در اعلام ارقام کم و زیاد می‌شود که متاسفانه این اشتباهات رو به فزونی است.
 
 
 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: کمیسیون مشترک فرهنگی و قضائی در مجلس برای تصویب طرح صیانت از عفاف و حجاب تشکیل شده که تاکنون دو جلسه از آن برگزار شده است تا در قانون‌گذاری نسبت به این مسئله با نگاه کلان برخورد شود.
 
وی افزود: اگرچه عنوان طرح بسیار کامل است اما خود طرح نواقص زیادی دارد به همین خاطر در نظر داریم همه قوانین مربوط به مسئله عفاف و حجاب در طول چند دهه اخیر را در این قانون تجمیع کنیم.
 
افتخاری شفاف‌سازی، رفع هم‌پوشانی و نواقص و همچنین به روز رسانی قانون عفاف و حجاب را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: این طرح در حال بررسی است و بعد از تصویب نهایی در کمیسیون مشترک در نوبت قرار می‌گیرد تا به صحن مجلس برود و بنابراین نمی توان زمانی را برای تصویب نهایی پیش‌بینی کرد.
 
وی با بیان اینکه «مرکز پژوهش های مجلس در تهران و قم و همچنین وزارت‌خانه های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه شورای انقلاب فرهنگی در حال حاضر طرح صیانت از عفاف و حجاب را بررسی می‌کنند » اظهار داشت: صیانت از عفاف و حجاب در ادارات تنها یکی از بخش‌های این طرح است بطوریکه رعایت عفاف و حجاب در خودروها نیز در برنامه درنظر گرفته شده است.
 
رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: مبلغ ۱۰ میلیون تومان جریمه برای کارمندان بد حجاب را به خاطر نمی‌آورم و فقط مبلغ ۱۰۰ هزار تومانی جریمه برای سرنشینان بدحجاب خودروها مطرح شده که در صورت تبدیل شدن به قانون مانند سایر تخلفات رانندگی این جریمه نیز اعمال می شود.
 
وی در پایان رعایت نکردن عفاف و حجاب را از جمله موارد آسیب‌رسان به امنیت اخلاقی، اجتماعی و همچنین امنیت جانی دانست و خاطر نشان کرد: همانگونه که اگر یکی از سرنشینان خودرو کمربند ایمنی‌اش را نبسته باشد راننده جریمه می‌شود، در خصوص رعایت نکردن حجاب اسلامی توسط سرنشینان خودرو نیز راننده جریمه خواهد شد.