در نهایت AFC این موضوع را نقص مدارک دانست و چون کمیته پزشکی فیفا در این امر کوتاهی کرده بود کمیته اجرایی AFC تصمیم خود را با یک رأی دو خطی اعلام کرد. البته آنها تصمیم گرفته بودند که کره و استرالیا فینال را بازی کند

 

 

محمدمهدی نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال با شرکت در ویژه برنامه جام ملت‌ها در شبکه ۳ به سؤالاتی در مورد دوپینگ بازیکن عراقی پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

 

 

شرق پرس: محمدنبی در مورد اتفاقات بازی با عراق گفت: باید خوف و رجا را یکجا در نظر می‌گرفتیم در جریان بازی با عراق داخل زمین و نیمکت را کنترل کردیم و بعد از اشتباه داور هر لحظه امکان داشت گل بخوریم. در پایان نیمه نکونام با داور به شیوه خودش صحبت کرد وقتی ویلیامز به سمت نیمکت آمد همه بچه‌ها سعی داشتند به سمت او بروند و کی‌روش بیشتر از همه عصبانی بود به همین منظور از کریم انصاری‌فر و حقیقی‌ خواستم که کی‌روش  را آرام کنند تا موضوع ختم به خیر شود.

 

لازم به ذکر است در جلسه قبل از بازی ما خواهان داوری ویلیامز نبودیم اما آنها گفتند براساس برنامه ایشان باید این بازی را سوت بزند. روز قبل از بازی هم اعتراض کردیم اما به جایی نرسیدیم و در نهایت دیدیم که داور چگونه بازی را به هم ریخت.

 

وی در مورد بازیکن دوپینگی عراق اظهار داشت: بعد از بازی ۲ ساعت فرصت داشتیم تا اعتراض کنیم و ما یک ساعت و نیم بعد اعتراض رسمی خود را به AFC تقدیم کردیم و آنها گفتند ۲۴ ساعت زمان دارید تا مدارک را ارائه کنید و ما با تلاش (نادا) مدارک را به موقع رساندیم.

 

روز شنبه یک جلسه ۲ ساعته برگزار شد  و آنها ایراد گرفتند که چرا مدارک محرومیت این بازیکن وجود ندارد وقتی این بازیکن از ایران رفته بود نمی‌توانست کمیته انضباطی حکمی در رابطه با وی صادر کند و می‌بایست فدراسیون فوتبال عراق این موضوع را پیگیری می‌کرد اما از آنجایی که فدراسیون فوتبال عراق هیچ حساسیتی به این موضوع نداشتند پرونده را بررسی نکرده بودند.

 

 

در نهایت AFC این موضوع را نقص مدارک دانست و چون کمیته پزشکی فیفا در این امر کوتاهی کرده بود کمیته اجرایی AFC تصمیم خود را با یک رأی دو خطی اعلام کرد. البته آنها تصمیم گرفته بودند که کره و استرالیا فینال را بازی کند و با این رأی به هدف خود رسیدند.اگر حتی یک کرسی در ای اف سی داشتیم می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم./فارس