صاحب گاوخشمگین که به 15 زن و مرد تهرانی حمله کرد به پرداخت دیه میلیونی محکوم شد.

gav-67

 

شرق پرس:  چندی پیش ساکنان خیابان سپهر سعادت‌آباد وقتی شنیدند مردی در همسایگی‌شان قصد دارد گاوی را قربانی کند با اشتیاق زیادی از خانه‌هایشان بیرون ریختند و در محل ایستادن قصاب حلقه زدند.

 

 

وقتی وانت حامل گاو در بین این حلقه توقف کرد همه مشتاقانه دیدند که چند مرد گاو را از پشت خودرو به پایین کشیدند و روی زمین خواباندند تا قصاب مراسم قربانی را اجرا کند. هنوز قصاب آماده نشده بود که ناگهان گاو خشمگین وحشت‌زده با چابکی تقلایی کرد و با پرتاب کردن مردان که پاهایش را گرفته بودند از جا برخاست. ۶۰ زن و مرد تماشاچی که از این واکنش سریع گاو غافلگیر شده بودند با ترس و واهمه پا به فرار گذاشتند و همین کافی بود تا گاو با وحشت بیشتری سرگردان و حیران به اطراف بدود و به زنان و مردان ضربه بزند.

 

 

گاو خشمگین هنوز رها بود و هیاهویی به پا کرده بود، صدای جیغ‌های مردانه و زنانه فضا را پر کرده بود تا اینکه صاحب گاو، قصاب و چند مرد به سمت گاو حمله کردند تا آن را مهار کنند و وقتی دیدند نمی‌توانند گاو را کنترل کنند با چاقو به آن حمله بردند و با ضرباتی توانستند گاو را زمینگیر کنند و پیش از مرگش به‌خاطر خونریزی شدید، آن را قربانی کنند.

 

 

تماس با اورژانس

وقتی گاو برای همیشه خاموش شد، ساعت‌ها نشان می‌داد که فرار این حیوان خشمگین ۱۵ دقیقه وحشت‌آور را برای اهالی خیابان سپهر رقم زده است. گروهی زن و مرد که زخمی شده بودند با آه و ناله روی زمین افتاده و دیگران سریع با اورژانس تماس گرفتند و آنان را در جریان قرار دادند.

وقتی تکنیسین‌های اورژانس پای در صحنه حادثه گذاشتند در معایناتشان دیدند که ۱۰ مرد و ۵ زن به‌شدت زخمی شده و نیاز به انتقال به بیمارستان دارند. این مجروحان یکی پس از دیگری به مراکز درمانی انتقال یافته و تحت نظر پزشکان قرار گرفتند.

 

 

شکایت در دادسرا

همه این ۱۵ زن و مرد پس از اینکه ترخیص شدند به دادسرای ناحیه ۲ تهران مراجعه کرده و از صاحب گاو به‌خاطر سهل‌انگاری در نگهداری این حیوان به طرح شکایت پرداختند. یکی از مردان وقتی در برابر دادیار مهدی صفریان قرار گرفت، گفت: جمعه شب وقتی شنیدیم قرار است در محله‌مان گاو قربانی کنند برای تماشای این صحنه در گوشه‌ای جمع شدیم، خیلی بودیم تا اینکه گاو را از وانت پیاده کردند و چون حواس صاحبش نبود گاو به سمت جمعیت حمله کرد و باعث شد به تعدادی از ما آسیب جدی وارد شود.

زن جوان نیز گفت: «هنوز از یادآوری آن صحنه‌ها وحشت دارم. شب‌ها کابوس می‌بینم. گاو را که دیدم احساس کردم دیگر زنده نخواهم ماند جیغ می‌کشیدم و فرار می‌کردم اما فایده‌ای نداشت و گاو به من صدمه وارد کرد.»

 

 

نظریه پزشکی قانونی

دادیار صفریان که پرونده بالینی این ۱۵ زخمی حادثه را بررسی کرده بود دستور داد همه آنها در پزشکی قانونی تحت معاینه قرار بگیرند و طول درمان و میزان دیه مشخص شود.

 

 

بازجویی از صاحب گاو

این مقام قضایی در مرحله بعدی، صاحب گاو را به دادسرا احضار کرد و این مرد که باور نداشت همسایه‌هایش از او شکایت کرده باشند در برابر دادیار صفریان قرار گرفت و گفت: نمی‌دانم چرا من مقصر هستم در حالی که هیچ نقشی در این سهل‌انگاری نداشته‌ام، وقتی قرار شد گاو را قربانی کنم هیچ‌کس را برای تماشای این صحنه دعوت نکردم و حدود ۶۰ زن و مرد با آگاهی از اینکه شاید گاو حرکتی کند دور آن حلقه زدند.

 

 

وی افزود: بعد از پیاده کردن گاو از پشت وانت آن را در اختیار قصاب قرار دادم که وی کوتاهی کرد و گاو پا به فرار گذاشت، خود من نیز آسیب دیده‌ام و اصلاً تصور نمی‌کنم گناهی به گردن من باشد، یک حادثه بود و در این بین همه ما مقصر بودیم و اگر این ۱۵ زن و مرد به تماشای این صحنه نمی‌آمدند الان سالم مانده بودند.

 

 

دیه میلیونی

با اعلام نظر پزشکی قانونی و محاسبه دقیق، میزان دیه مشخص شد و صاحب گاو در برابر پرداخت ۱۰ میلیون تومان پول به ۱۵ زن و مرد قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، رایزنی‌ها برای صلح و سازش بین ۱۵ زخمی حادثه و صاحب گاو در حال انجام است و در صورت رضایت ندادن آنها قرار مجرمیت صادر شده تا میزان محکومیت صاحب گاو پس از محاکمه در دادگاه جزایی عمومی تهران مشخص شود.

 

 

 

 

 

ایران