مرکز علمی و کاربردی نور هم آخرین زایش سازمانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام است، هرچند که اخبار آن چندان در رسانه ها بازتاب نداشته است.

 

majma-tashkhis5

شرق پرس: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از تازه ترین نهادهای حاکمیتی است که اقدام به تاسیس “مرکز علمی و کاربردی” یا همان دانشگاه غیرانتفاعی کرده است.

 

آنچنان که در سایت رسمی دبیرخانه مجمع آمده است، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت پشتیبانی ستادی و کارشناسی مجمع را عهده‌دار است.

 

اما با بررسی دقیق تر این چارت سازمانی مشخص می شود، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت دارای حجم بسیار بزرگ و حتی عجیب بروکراسی اداری است.

 

دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام  که محسن رضایی، دبیری آن را برعهده دارد، اکنون در چارت سازمانی خود ۴ بخش اصلی که شامل “شورای پژوهشی،شش معاونت شامل “معاونت هماهنگ کننده،معاونت اطلاع رسانی و بین الملل، معاونت امور حقوقی و کمیسیون ها، معاونت امور قوا و شوراها، معاونت حفاظت و بازرسی” دارد.

 

اما این پایان ماجرا نیست، “یازده کمیسیون”  هم شامل” نظارت،علمی،فرهنگی و اجتماعی، زیر بنایی و تولیدی، اقتصادکلان ، بازرگانی و اداری، سیاسی،دفاعی وامنیتی،حقوقی و قضایی،علمی – راهبردی،چشم انداز و نخبگان، تلفیق،مبارزه با قاچاق و موادمخدر، مطالعات اسلامی” هم بخش دیگری از چارت سازمانی دبیرخانه مجمع است.

 

دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین دو “کمیته خاص” با عناوین کمیته خاص بانوان و جوانان و کمیته خاص محیط زیست را نیز در چارت سازمانی خود جای داده است.

 

 مرکز علمی و کاربردی نور هم آخرین زایش سازمانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام است، هرچند که اخبار آن چندان در رسانه ها بازتاب نداشته است.

 

ظاهرا هدف از تاسیس این مرکز علمی-کابردی،کادرسازی آینده برای چارت سازمانی گسترده و متنوع دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام است. 

 

محسن رضایی میرقائد از ۱۳۷۶ دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد.  

پارسینه