رئیس مرکز ام‌اس مازندران نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این مرکز به صورت روزانه و در ساعات اداری بین 8 تا 10 بیمار را در هر روز ویزیت می‌کند، اظهار کرد: مازندران یکی از بیشترین بیماران ام‌اس کشور را دارد که بیشتر آنها خانم‌ها هستند و نسبت مراجعه آنها نسبت به مردان، چهار به سه است.

 

eftetah5

به گزارش شرق پرس, بخش سی‌تی‌اسکن و مرکز ام‌اس بیمارستان بوعلی ساری با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان این استان افتتاح شد.

 

 

 با حضور سیدقاسم جان‌بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و هیئت همراه، دو پروژه خدماتی حوزه پزشکی تقدیم مردم استان شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان بوعلی ساری، مرکز ترومای استان است و حتی جراحان آن نیز باسابقه‌تر از جراحان بیمارستان امام خمینی (ره) ساری بوده به طوری‌ که جراحان فعلی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری، زمانی نیز در بیمارستان بوعلی فعالیت داشتند.

 

قاسم جان‌بابایی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مورد نیاز و پر مراجعه بیمارستان بوعلی، بخش مغز و اعصاب است که در دوره‌های قبل برای توسعه آن زحمات زیادی کشیده شده بود و امروز نیز شاهد افتتاح بخش سی‌تی‌اسکن آن هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه این مرکز با هزینه حدود ۲ میلیارد تومان شامل ساخت و تجهیز به بهره‌برداری رسید که تعرفه‌های خدماتی آن دولتی است، درباره دیگر پروژه‌ای که امروز افتتاح شد، گفت: با توجه به وجود حدود ۴ هزار بیمار ام‌اس در مازندران، نیاز به یک مرکز ام‌اس در بیمارستان بوعلی داشتیم که با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: به علت گران بودن دارو و در برخی موارد در دسترس نبودن داروهای ام‌اس، بیماران مجبور بودند برای تهیه دارو به تهران مراجعه کنند، اما اکنون بیمارستان بوعلی ساری به خوبی می‌تواند مشکلات مراجعه‌کنندگان را رفع کند.

 

رئیس مرکز ام‌اس مازندران نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این مرکز به صورت روزانه و در ساعات اداری بین ۸ تا ۱۰ بیمار را در هر روز ویزیت می‌کند، اظهار کرد: مازندران یکی از بیشترین بیماران ام‌اس کشور را دارد که بیشتر آنها خانم‌ها هستند و نسبت مراجعه آنها نسبت به مردان، چهار به سه است.

 

محمود عابدینی با بیان اینکه بیماری ام‌اس درمان قطعی ندارد، افزود: خود ایمنی بهترین راه حل برای پیشگیری از ام‌اس است.

 

وی علائم ام‌اس را اختلالات حسی، بینایی و ضعف جسمی عنوان کرد./فارس