در عین ناباوری؛ نخستین دوره مسابقه رقص زرتشتیان به بهانه استعداد یابی (!) در یزد برگزار شد.این مسابقات رقص با همکاری انجمن زرتشتیان کوچه بیوک و در سالن این محله برگزار شد.

 

 

در این مسابقات که کاملا مخالف قانون اساسی کشور می باشد، ۲۸ نفر از شهرهای مختلف ایران در رده انفرادی و ۴ گروه هم در رده تیمی حضور داشتند و رقاصی خود را به نمایش گذاشتند.

 

 

شرق پرس: برخلاف تبلیغات مسموم رسانه های بیگانه، ایران از معدود کشورهایی است که اغلب ادیان و مذاهب آزادانه مراسمات مذهبی خود را برگزار می کنند و همچون سایر مردم و مسلمانان از امنیت و آسایش برخوردارند.

 

 

متاسفانه بعضا برخی اقلیت ها از این آزادی که در چاچوب قانون اساسی به سایر ادیان و مذاهب غیر شیعی داده شده است، سوء استفاده می کنند و قوانین کشور را زیر پا می گذارند.

 

 

در عین ناباوری؛ نخستین دوره مسابقه رقص زرتشتیان به بهانه استعداد یابی (!) در یزد برگزار شد.

 

raghsiran1  

 

این مسابقات رقص با همکاری انجمن زرتشتیان کوچه بیوک و در سالن این محله برگزار شد.

 

 

در این به اصطلاح مسابقات که کاملا مخالف قانون اساسی کشور می باشد، ۲۸ نفر از شهرهای مختلف ایران در رده انفرادی و ۴ گروه هم در رده تیمی حضور داشتند و رقاصی خود را به نمایش گذاشتند.

 

 

raghsiran2

 

 

raghsiran3

 

قضاوت این دوره از مسابقات غیرقانونی را خانم ها کارینه “م” و روبینا “ب” بر عهده داشتند.

 

 raghsiran4

 

 

در این برنامه غیرقانونی همچنین رقص کلاسیک بنام ژیلا با موسیقی جواد “م” توسط روبینا “ب” داور این دوره اجرا شد.

 

 

حال جای سئوال دارد، اینگونه برنامه های غیرشرعی و غیرقانونی با مجوز چه نهادی در شهر یزد – که معروف به دارالعباده می باشد – برگزار شده است؟! آیا اینگونه برنامه ها جز مواردی است که قانون اساسی کشورمان اجازه آنرا به سایر اقلیتها داده است؟!

 

 

 

گفتنی است، اصل ۱۲ قانون اساسی دین رسمی کشور را دین اسلام و مذهب اثنی عشری می داند و اصل ۱۳ نیز اقلیت های دینی رسمی کشور را معرفی نموده و بیان می دارد که آنها در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند تا در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل کنند.

 

 

نویسنده آفاق ظهور پیرامون حقوق اقلیت ها در کشور طبق قانون اساسی چنین نوشته است:

به هر حال چنین به نظر می رسد که در این بخش از قانون اساسی ۴ حق عمده برای اقلیت های دینی در کشور ما در نظر گرفته شده است.

 

 

۱- آزادی انجام مراسم دینی: در اصل ۱۳ قانون اساسی به آزادی انجام مراسم مذهبی تصریح شده است و عملاً نیز پیروان این سه دین با داشتن کلیساها و کتیبه های متعدد و آتشکده ها، مراسم و آیین مذهبی خود را به پا می دارند.

 

 

۲- تشکیل انجمن: طبق اصل ۲۶ قانون اساسی اقلیت های دینی می توانند مطابق ضوابط دارای انجمن و جمعیت باشند.

 

 

۳- اجرای مقررات مذهبی خویش در احوال شخصیه: احوال شخصیه یعنی ازدواج، طلاق، ارث و وصیت که در این موارد، اقلیت های دینی مقررات مربوط به مذاهب خودشان را عمل می کنند و حتی اگر دعوا و مسأله ای در دادگاه های ایران مطرح باشد قاضی دادگاه طبق قواعد مسلمه مذهبی آنها، موضوع را فیصله می دهد.

 

 

۴- داشتن نماینده مجلس: طبق اصل ۶۴، زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده و مسیحیان و آشوری و کلدانی مجموعاً یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هر کدام یک نماینده را انتخاب می کنند.

 

حال برگزاری اینگونه برنامه ها که کاملا مخالف شریعت اسلام و قانون اساسی کشور است، با نظارت و مجوز چه نهادی برگزار می گردد.

 

 

جام نیوز بابت انتشار این تصاویر از کاربران عزیز و مردم متدین ایران اسلامی و بویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران عذرخواهی می کند.

بی باک