احمد مسجد جامعی که مسئولیت شورای شهرستان تهران را در 2 سال گذشته بر عهده داشته است و با این انتخاب، سومین سال ریاست خود بر این شورا را تجربه می کند.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، امروز شنبه ۲۸ آذر ماه سال ۹۴ انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان تهران موضوع یکی از دستور جلسه شورای شهرستان تهران بود که احمد مسجد جامعی با ۶ رای به عنوان رئیس شورای شهرستان تهران انتخاب شد.
 
 
گفتنی است، احمد مسجد جامعی مسئولیت این شورا را در ۲ سال گذشته بر عهده داشته است و با این انتخاب، سومین سال ریاست خود بر شورای شهرستان تهران را تجربه می کند.
 
 
در جریان این دستور جلسه محمد نجف، با رای اعضای شورای شهرستان تهران به عنوان نایب رئیس این شورا برای سال جاری انتخاب شد.
 
 
ابوالفضل میر رفیع که در سال گذشته مسئولیت سخنگوی این شورا را بر عهده داشت در سال جاری نیز به عنوان سخنگوی شورای شهر ستان تهران انتخاب شد.
 
 
مصطفی صابری، دیگر عضوی بود که در جریان این رای گیری به عنوان منشی هیئت رئیسه شورای شهرستان تهران انتخاب شد.
 
 
**حریم شهر مهم ترین تهدید کنونی شهر تهران
 
در جریان هجدهمین جلسه علنی شورای شهرستان تهران مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای شهرستان تهران، گفت: تعیین تکلیف حریم شهر تهران مهمترین تهدیدی است که شهر تهران با آن رو در رو است.
 
وی تصریح کرد: در جریان تصویب طرح جامع شهر تهران تصمیم درستی مبنی بر اینکه روستاها و شهرها حریم نداشته باشند و حریمی مشا برای آنان تعریف شود گرفته شد که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.
 
رئیس شورای شهرتهران به مصوبه دولت مبنی بر تعیین حدفاصل میان فرودگاه امام خمینی (ره) و رودشور به عنوان حریم اشاره کرد و گفت: متاسفانه این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.
 
چمران بر لزوم عدم ایجاد هیچگونه شهر و روستایی در این محدوده اظهار داشت: هرچند بر عدم وجود حریم برای شهرها و روستاها تاکید شده است اما این به این معنی نیست که فضای مورد بحث به زمینی لم یزرع (خشک) تبدیل شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مسئولی برای ساماندهی این موضوع تعیین شود تا کشاورزان بتوانند به ادامه کار خود بپردازند گفت: این مشکل نه از جانب شهرها و نه از جانب روستاها پدید آمده است و مربوط به تقسیمات کشوری وزارت کشور می شود که در حال حاضر تبدیل به مشکلی بغرنج شده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این موضوع مورد قبول دولت و وزارت مسکن و شهرسازی نیزهست ادامه داد: با این وجود هنوز تقسیمات کشوری تصحیح نشده است که این موضوع به شدت آینده تهران را تهدید می کند و تبدیل به شدید ترین تهدید برای شهر تهران شده است.
 
چمران از مطرح شدن این موضوع در کمیسیون ماده ۵ توسط شهردار و رئیس شورای شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: برنامه ریزی برای برگزاری جلسه ای خاص با وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی برای حل این مشکل در جریان است.
 
وی بر لزوم ایجاد قانون برای حل این مشکل خبر داد و گفت: ساماندهی و مسئولیت کارهای مربوط به امور روستایی همچون دامداری و کشاورزی در حریم شهر نیازمند قانون است.
 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسات در این خصوص با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل حریم شهر تهران گفت: هم اکنون نتیجه این جلسات به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است تا قانون در این بخش مورد اصلاح قرار گیرد.
همچنین در این جلسه نمایندگان شورای شهرستان تهران از بخش های کن، آفتاب و مرکزی گزارشی را از حوزه فعالیت خود ارائه کردند.
 
ابوالفضل رفیع، عضو شورای شهرستان تهران با اشاره به تفاوت تعریف در گسترش روستاها گفت: بنیاد مسکن اعتقاد دارد که روستاها بنا بر نیازهای خود حق گسترش دارند اما شهرداری بر این عقیده است که حقی مبنی بر الحاق به بافت روستایی وجود ندارد.
 
وی اظهار داشت: اگرچه برخی سو استفاده ها از این بافت صورت می گیرد اما نباید برای جلوگیری از این سواستفاده کل کار را متوقف کرد.
 
محمد نجف، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخصیص بودجه حریم که چندین سال بود که اختصاص نمی یافت به عنوان یکی از نقاط قوت شورای شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود این نحوه تخصیص به صورت قطره چکانی است و بهتر است متولی این موضوع به جای استانداری فرمانداری تهران باشد.
 
مهدی چمران، عضو شورای اسلامی شهرستان تهران با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در همین خصوص اظهار داشت: اگرچه فرمانداری نیز همچون ما علاقه مند انجام این مسئولیت است اما استدلال موجود برای مسئولیت تخصیص توسط استانداری این است که بودجه مربوطه تنها مربوط به بخش های مورد بحث نیست و مربوط به کل استان تهران است.
 
نجف در ادامه به اتمام زمان ۱۰ ساله طرح های هادی روستایی اشاره کرد و گفت: بایداین طرح ها به روز رسانی شود به گونه ای که مغایرت های آنان برطرف شده و قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد.
 
مصطفی صالحی، عضوشورای شهرستان تهران نیز در خصوص بخش آفتاب به مشکلات مربوط به برداشت از چاهها و واقعی نبود بهای زمین در این محدوده اشاره کرد و بر لزوم اصلاح آن تاکید کرد.
 
پرویز سروری، عضو شورای اسلامی شهرستان تهران در ادامه بر لزوم دعوت از شهردار تهران برای حل و فصل برخی از مشکلات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام فشارهای ناشی از موضوعات مرتبط به حریم بر دوش روستائیان است پیشنهاد می شود پس برگزاری کارگروهی برای شناسایی راهکارهای حل مشکلات از شهردار تهران برای حضور در جلسه شورای شهرستان تهران دعوت شود.
 
احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهرستان تهران نیز در جریان این دستور جلسه گفت: در موضوعات مرتبط با مشکلات روستاها و شهرها مباحث ریشه داری وجود دارد که حل آنها نیاز فراهم کردن مقدمات بسیار زیادی دارد.
 
وی با بیان اینکه ترکیب منافع در نظامات اجرایی سبب کندی در کارها می شود، گفت: شورای شهرستان تهران در حال انجام اقدامات گسترده ای برای حل مشکلات در شهرستان است که باید پیگیری آنها بدون دلسردی ادامه یابد.
 
رئیس شورای شهرستان تهران با بیان اینکه انتظار حل شدن تمامی مشکلات در یک زمان انتظار قابل تحققی نیست، اظهار داشت: کارهای اجتماعی کارهایی اجماعی هستند و باید در کارهای اجماعی ارتباطات مدیریت شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.
 
مسجدجامعی همچنین برگزاری جلسه با شهردار تهران را پیشنهادی ارزنده دانست و اظهار داشت: پیش از برگزاری جلسه باید جمع بندهای لازم در این خصوص صورت گیرد.