رهبر انقلاب در این باره، حاشیه‌ای بر این کتاب نوشته‌اند با این مضمون که «این که کسی بگوید شریعتی به استناد این اسناد، ساواکی است نادرست است و قطعاً این گفته‌های او از سنخ تقیه است و در شرایط سخت شکنجه و بازجویی مطرح شده است

مقام معظم رهبری در مورد انگی که به دکتر شریعتی زدند چه نوشت؟

 

 

شرق پرس: مقام معظم رهبری در حاشیه‌نویسی یک کتاب، نوشته‌اند: «بعضی حرف‌های شریعتی دچار سوءتفاهم شده و عده‌ای از حرف‌های او برداشت‌های دیگری کرده‌اند».
 
 
 
 
در بخشی از مطلب روزنامه خراسان که به مناسبت قرار داشتن در آستانه سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی منتشر شده، آمده است: رهبر معظم انقلاب در کتابی با موضوع ۵۰ سال تاریخ مبارزات مذهبی، در بخشی که مربوط به دکتر شریعتی است حاشیه‌هایی نوشته‌اند. در آن کتاب مطالبی از شریعتی بر اساس اسناد ساواک آمده که او خطاب به ساواک گفته است «من هم مثل شما با روحانیت مخالفم و راه ما یکی است».
 
 
 
رهبر انقلاب در این باره، حاشیه‌ای بر این کتاب نوشته‌اند با این مضمون که «این که کسی بگوید شریعتی به استناد این اسناد، ساواکی است نادرست است و قطعاً این گفته‌های او از سنخ تقیه است و در شرایط سخت شکنجه و بازجویی مطرح شده است. معنایش این نیست که این حرف‌ها عقاید واقعی او است.»
 
 
 
ایشان حاشیه دیگری هم بر این کتاب مرقوم داشته‌اند با این مضمون که «بعضی حرف‌های شریعتی دچار سوءتفاهم شده و عده‌ای از حرف‌های او برداشت‌های دیگری کرده‌اند».