محمد پنبه‌چی گفت: مقدمات جذب پرسنل پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد.

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مقدمات جذب پرسنل پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد.

   

به گزارش شرق پرس، محمد پنبه‌چی در جمع خبرنگاران درباره اعتبار اختصاص داده شده به خانه بهداشت، اظهار داشت: تنها دانشگاه علوم پزشکی در کشور هستیم که ۱۵۰ خانه بهداشت را به تصویب رسانده که در مرحله ساخت قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: این مراکز با اعتبار دریافتی به مرحله ساخت رسید و تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

 

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تربیت بهورز داشتیم، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰۰ بهورز جذب و در حال آموزش برای جذب هستند.

 

پنبه‌چی درباره مشکل ساخت و ساز اورژانس بیمارستان قلب ساری، گفت: از محل اعتبار ماده ۱۸۰ یکی از نمایندگان مجلس یک میلیارد تومان به این امر اختصاص داد که اورژانس این بیمارستان در حال بهسازی است که تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

این مسئول بیان داشت: برای کمک به حوزه درمان خبرنگاران از مسئولان فرمانداری در استان میزان اعتبار اختصاص داده به حوزه درمان از محل اعتبارات استانی و شهرستانی را مطالبه کنند.

 

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره کمبود نیروی انسانی، اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتبار امکان جذب نیروی انسانی وجود ندارد و باید تلاش کنیم که با ظرفیت موجود مشکلات نیروی انسانی رفع شود.

 

وی اضافه کرد: برای جبران کمبود در حوزه پرستاری آزمون جذب پرستار برگزار شد و به‌زودی این افراد به بدنه درمانی دانشگاه اضافه می‌شوند.

 

پنبه‌چی درباره اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های دولتی مازندران، گفت: برای افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تنها ۲۵ درصد این اعتبار تامین شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود عدم تخصیص اعتبار فرایند ساماندهی هتلینگ بیمارستان متوقف نشد و با جابجایی منابع تلاش داریم که هتلینگ بیمارستانی انجام شود.

 

به گزارش فارس, معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره برخی نارسایی‌های خدماتی در بیمارستان امام ساری، گفت: میزان مراجعات به این بیمارستان بسیار زیاد است، با توجه به قدیمی بودن این بیمارستان برای بهسازی این مرکز درمانی با مشکلاتی نیز مواجه هستیم، تلاش ما بر این است که با وجود کمبود منابع بحث هتلینگ بیمارستان‌ها با تاخیر مواجه نشود.