در این میان، گزارش هایی نیز از جدایی و انشعاب های گسترده در میان سران عناصر طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن منتشر شده است. این گزارشها حاکی است که برخی از این سران، از عدن خارج شده و برخی دیگر از پایگاه هایی که در آن ها سنگر گرفته بودند، گریخته اند.

 

mansor-yaman5

شرق پرس: با ادامه پیشروی های جنبش انصارالله به سوی مناطق جنوبی یمن، تحولات این کشور وارد مرحله جدیدی شده است. در حالی که جدیدترین اخبار از فرار رئیس جمهور مستفعی یمن از محل استقرار خود در عدن حکایت دارد، برخی از کشورهای عربی حامی دولت سابق نیز سفارتخانه های خود در یمن را تعطیل و کارکنان آن را تخلیه کرده اند.
 
 
 
 
صبح امروز کمیته های مردمی و نیروهای ارتش یمن پس از آزادسازی استان الضالع از چنگ عناصر تکفیری، پایگاه هوایی العند در استان لحج را تحت کنترل خود درآوردند. شبکه خبری «العالم» ضمن انتشار این خبر اعلام کرده نیروهای ارتش با پشتیبانی کمیته های مردمی یمن، اکنون شهر عدن در جنوب این کشور را از چندین محور محاصره کرده اند.
 
 
 
در این میان، گزارش هایی نیز از جدایی و انشعاب های گسترده در میان سران عناصر طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن منتشر شده است. این گزارشها حاکی است که برخی از این سران، از عدن خارج شده و برخی دیگر از پایگاه هایی که در آن ها سنگر گرفته بودند، گریخته اند. 
 
 
 
گزارش های میدانی از یمن حاکی از آن است که کنترل انصارالله بر پایگاه العند بعد از فرار وزیر دفاع سابق یمن از این پایگاه صورت گرفته است. نیروهای یمنی و کمیته های مردمی همچنین توانستند بندر راهبردی “مخا” در دریای سرخ را به کنترل خود در بیاورند و خبرهایی درخصوص کنترل ارتش و این کمیته ها بر منطقه باب المندب منتشر شده است.
 
 
 
در واکنش به این تحولات، عربستان، امارات و کویت که پیشتر دفاتر دیپلماتیک خود را از صنعا به عدن منتقل کرده بودند، این دفاتر را تخلیه کرده و شهر عدن را ترک کرده اند. سفیر مصر در یمن و اعضای کنسولگری این کشور نیز امروز شهر عدن را به مقصد قاهره ترک کردند. 
 
 
 
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله گفته نیروهای این جنبش هنوز وارد عدن نشده اند و عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) در قصر محل استقرار خود نبوده است و اکنون درحال پیگیری هستیم که وی کجا به سرمی برد. برخی منابع یمنی می گویند هادی شهر عدن را به مقصد جیبوتی ترک کرده است. 
 
 
 
این درحالی است که پیش از این یک منبع دفتر رئیس جمهور مستعفی یمن اخبار منتشر شده درباره خروج عبدربه منصور هادی و خانواده اش از شهر عدن با یک فروند هواپیمای اختصاصی را به طور قاطع رد کرده بود.
 
 
 
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از یک منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: خالد بحاح نخست وزیر مستعفی یمن نیز روز سه شنبه فرودگاه المکلا در استان حضر موت در شرق یمن را به مقصد آمریکا ترک کرد.این در حالی است که نیروهای انصارالله توانستند «محمود الصبیحی» از فرماندهان بلندپایه طرفدار منصورهادی و وزیر دفاع دولت خودخوانده وی و همچنین «ناصر هادی» فرمانده نیروهای طرفدار منصورهادی را در این شهر را در شهر «الحوطه» دستگیر کنند. 
 
 
 
به گزارش تابناک,  مجموعه این وقایع بیانگر تحول جدیدی در اوضاع یمن است و در صورت تداوم پیشروی های جنبش انصارالله، بخش های جنوبی کشور که تاکنون از همراه شدن با روند تشکیل دولت جدید خودداری کرده و به محل استقرار نیروهای مخالف تبدیل شده بودند، تحت کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در خواهد آمد.