در بخشی از نامه اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران آمده است: جناب آقای بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، امروزه بسیاری از مردم مظلوم و بی‌دفاع در نقاط مختلف جهان، به ویژه زنان و کودکان مسلمان فلسطینی زیر آماج حملات وحشیانه دشمنان بشریت قرار دارند، جای بسی تألم و تأسف است که طی هفته‌های گذشته، تنها […]

bankimon

در بخشی از نامه اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران آمده است: جناب آقای بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، امروزه بسیاری از مردم مظلوم و بی‌دفاع در نقاط مختلف جهان، به ویژه زنان و کودکان مسلمان فلسطینی زیر آماج حملات وحشیانه دشمنان بشریت قرار دارند، جای بسی تألم و تأسف است که طی هفته‌های گذشته، تنها قریب به یک‌هزار نفر از کودکان و زنان غیرنظامی مردم غزه به دست صهیونیسم جهانی و به ویژه رژیم جعلی اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

شرق پرس: جمعی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه مازندران طی نامه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار مداخله بی‌طرفانه و خارج از جهت‌گیری‌های سیاسی سازمان مذکور در پایان دادن به فاجعه غزه شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: از مهم‌ترین پیامدهای جنگ جهانی دوم، تشکیل نهاد و سازمان بین‌المللی با عنوان «سازمان ملل متحد» بود، این سازمان در طول حدود ۶۰ سال گذشته، دارای عملکرد پرفراز و فرودی بود. یکی از دلایل کم توفیقی این سازمان عظیم جهانی در ایفای نقش و رسالت بین‌المللی خود، حضور، نفوذ و دخالت برخی کشورهای قدرتمند اقتصادی در ارکان اصلی این سازمان برای تغییر مسیر آرمان واقعی سازمان ملل متحد در راستای تحقق اهداف و منافع سیاسی و مادی این کشورها است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: جناب آقای بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، امروزه بسیاری از مردم مظلوم و بی‌دفاع در نقاط مختلف جهان، به ویژه زنان و کودکان مسلمان فلسطینی زیر آماج حملات وحشیانه دشمنان بشریت قرار دارند، جای بسی تألم و تأسف است که طی هفته‌های گذشته، تنها قریب به یک‌هزار نفر از کودکان و زنان غیرنظامی مردم غزه به دست صهیونیسم جهانی و به ویژه رژیم جعلی اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

در ادامه این نامه آمده است: عدم اقدام جدی از سوی سازمان ملل متحد و همچنین بی‌توجهی برخی کشورهای عرب در محکومیت حملات اسرائیلی و کمک به آسیب‌دیدگان مردم غزه، آتش جنگ را در منطقه و نسل‌کشی مردم فلسطینی را برافروخته است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: دبیر کل سازمان ملل متحد، جامعه دانشگاهی دانشگاه مازندران ضمن یادآوری مجدد اهداف و وظایف انسانی و قانونی منشور ملل متحد به حضرتعالی، بر دفاع همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان غزه و محکومیت شدید حملات غیر انسانی رژیم اسرائیل تأکید داشته و خواستار مداخله بی‌طرفانه و خارج از جهت‌گیری‌های سیاسی سازمان مذکور در پایان دادن به فاجعه غزه است.

همچنین متذکر می‌شویم که حمایت از فلسطین و همه مسلمانان مظلوم و مستضعف جهان، از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی بوده و این حمایت را در روز جهانی قدس، قاطعانه به نمایش خواهیم گذاشت.

فارس