سناتور آمریکایی در نامه خود به بشار اسد نوشت: نیروهای غربی حق ندارند انتخابات قانونی در سوریه را لغو کرده و خواست خود را بر مردم تحمیل کنند. مردم سوریه باید به تنهایی و بدون دخالت خارجی سرنوشت خود را تعیین کنند. من از اینکه سازمان ملل نسبت به دخالت غیرقانونی در امور داخلی سوریه بی‌توجه است بسیار ناامید و متاسفم.

 

 

شرق پرس: سناتور ریچارد بلاک در نامه‌ای به بشار اسد ضمن ابراز خرسندی از حملات روسیه علیه داعش، تاکید کرد که “جنگ در سوریه توسط نیروهای خارجی و با هدف برپایی یک رژیم مزدور آغاز شد.”
 
 
 
ایسنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه نوشت: این سناتور ایالت ویرجینیا در نامه خود به بشار اسد تاکید کرد: دلیل اصلی جنگ در سوریه اختلافات داخلی نیست، بلکه تلاش برخی کشورها برای “ساختن نظامی مزدور در سوریه” است.
 
 
 
این سناتور آمریکایی ضمن ابراز خرسندی خود از پیروزی سوریه در آزادسازی فرودگاه کویرس از دست داعش، از کسانی که در این عملیات “با شجاعت، جان هزاران سرباز را از مرگ حتمی نجات دادند” تقدیر کرد.
 
 
 
وی در ادامه به اظهارات ژنرال کلارک، فرمانده ارشد سابق نیروهای ائتلاف در اروپا اشاره کرد و گفت: ژنرال کلارک در سال ۲۰۰۱ فاش کرد که نیروهای غربی نقشه‌ای برای براندازی نظام قدرت در سوریه طراحی کردند با این حال پس از سال‌ها توطئه نظامی، پیمان ناتو، عربستان و قطر هنوز نتوانسته‌اند در این کار خود پیروز شوند.
 
 
 
سناتور بلاک در ادامه این نامه افزود: نیروهای غربی حق ندارند انتخابات قانونی در سوریه را لغو کرده و خواست خود را بر مردم تحمیل کنند. مردم سوریه باید به تنهایی و بدون دخالت خارجی سرنوشت خود را تعیین کنند. من از اینکه سازمان ملل نسبت به دخالت غیرقانونی در امور داخلی سوریه بی‌توجه است بسیار ناامید و متاسفم.
 
 
 
این مقام آمریکایی گفت: بسیار ناامید هستم از اینکه آمریکا در مقابل کمک‌های نظامی روسیه به سوریه کامیون‌هایی از موشک‌های ضد تانک را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد. این مساله فقط منجر به کشتار بیشتر در سوریه می‌شود. اعطای سلاح به “تروریست‌های خوب” و ممنوعیت اسلحه برای “تروریست‌های بد” یک بازی احمقانه است. انتشار تعداد زیادی موشک‌ در سوریه، خطوط هواپیمایی جهان را تهدید می‌کند. موشک‌های دور برد ضد تانک می‌تواند هواپیماهای مسافربری را که در حال برخواستن هستند به راحتی هدف قرار دهند.
 
 
 
بلاک ادامه داد، من به عنوان یک سناتور از ایالت ویرجینیا از این بابت احساس نگرانی می‌کنم چرا که این موشک‌ها می‌توانند در آینده به مناطق بسیار دور و حتی آمریکا نیز منتقل شوند و امنیت ما را به خطر بیندازند. این نگرانی‌هایم را با رئیس جمهور آمریکا نیز در میان گذاشته‌ام.
 
 
 
سناتور بلاک در پایان این نامه نوشت: خون‌های بسیاری برای دفاع از شرف مردم سوریه ریخته شده است و من با حمایت آمریکا از تروریست‌هایی چون “جیش الفتح” و داعش که سوریه را تهدید می‌کنند، مخالفم. بسیاری از ساکنان ایالت ویرجینیا برای پیروزی ارتش سوریه و همپیمانان آن برقدرت‌های شر و بازگشت دوباره صلح به سوریه در آینده‌ای نزدیک، دعا می‌کنند و من از حمایت شما از جان مسیحی‌ها و تمامی مردم خوب سوریه تشکر می‌کنیم.