حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی شامگاه دو‌شنبه در نشست تخصصی خیران کمیته امداد این شهرستان اظهار داشت: همچنان که در قرآن آمده و از آیات قرآن در مورد انفاق استخراج شده است، هر کار نیک و خیری در آخرت دارای پاداش است و چند برابر آن در دنیا و آخرت نصیب حال خیر می‌شود. به گزارش شرق […]

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی شامگاه دو‌شنبه در نشست تخصصی خیران کمیته امداد این شهرستان اظهار داشت: همچنان که در قرآن آمده و از آیات قرآن در مورد انفاق استخراج شده است، هر کار نیک و خیری در آخرت دارای پاداش است و چند برابر آن در دنیا و آخرت نصیب حال خیر می‌شود.

به گزارش شرق پرس امام جمعه نکا در این نشست اظهار داشت: انسان با کمک به دیگران و بخشش و انفاق در راه خدا در واقع زندگی خود را بیمه کرده است و عاقبت به خیری برای خود به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه نکا با بیان اینکه مومنان می‌توانند براساس وسع مالی خود در راه کمک به نیازمندان هزینه کرده و از اجر دنیوی و اخروی آن بهره‌مند شوند، یادآور شد: کسانی که خداوند به آنها تمکن مالی عطا کرده است، در قبال قشر آسیب‌پذیر جامعه باید خود را مسئول بدانند و قدم در راه کارهای عام‌المنفعه بگذارند و شکرگذار خداوند باشند، چرا که ممکن بود خودشان هم بر حسب اتفاق از محرومین بودند و احتیاج به کمک داشتند.

وی از محرومین به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد آرامش در زندگی و وسیله تقرب به درگاه الهی نام برد و ادامه داد: مستمندان و نیازمندان در جامعه وسیله و ابزاری برای بهشتی شدن خیران هستند.

محمدی‌لایینی گفت: فقیر و مستمند و محتاج در هر جامعه‌ای وجود دارد و ما باید با شناسایی افراد نیازمند برای رفع مشکلات آنها گام برداشته و رضایت خداوند و خلق خدا را به دست آوریم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا نیز با اشاره به اینکه شهرستان نکا از جمعیت بالایی در حوزه کمیته امداد برخوردار است، بیان داشت: سه درصد کل جمعیت مازندران زیر پوشش امداد هستند که این مسئله در شهرستان نکا حدود ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان است.

رضا ساداتی گفت: ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۱۱۲ هزار نفری نکا زیر پوشش خدمات امداد هستند که با فعال شدن خیران برای توانمندسازی این افراد کارهای مهم و اساسی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکرام ایتام از ویژگی‌های دین مبین اسلام است که باید این سنت پسندیده در جامعه نهادینه شود، یادآور شد: با هماهنگی انجام شده افطاردهی و اطعام‌دهی در طول ماه مبارک رمضان توسط خیران در مساجد مختلف شهرستان در حال انجام است.

مدیر کمیته امداد نکا تلاش در راه رضای خدا و خدمت به محرومین و نیازمندان را امری ارزشمند عنوان کرد و افزود: خدمت به نیازمندان و مستمندان از جمله وظایف ذاتی کمیته امداد است که در طول ماه مبارک رمضان همه همکاران به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت نیازمندان هستیم تا در این ماه خدمت‌رسانی به‌درستی و با دقت انجام شود.

ساداتی گفت: تلاش برای خشنودی و رضایت مستمندان، وظیفه دینی و انسانی ما مسلمانان است که همه ما باید با احساس وظیفه در این رابطه برای افزایش رضایتمندی خدا گام برداریم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مفتاح‌الجنه و سرکشی از خانواده‌‌های ایتام نیز از دیگر برنامه‌های ما در طول ماه مبارک رمضان است که در دستور کار قرار دارد افزود: اکرام ایتام در این ماه پر خیر و برکت باید در دستور کار مسئولان باشد که در نکا با برنامه‌ریزی مناسب این کار خیر در حال انجام است.

مدیر کمیته امداد نکا با تاکید بر ترویج سنت افطاردهی و تکریم ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان از مسئولان خواست در فرصت باقی‌مانده تا پایان رمضان، سفره‌های افطاردهی را با حضور خانواده‌های نیازمند برپا کنند.

وی در پایان تصریح کرد: سنت حسنه کمک به ایتام و نیازمندان نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود، بلکه باید این موضوع مهم به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شده و در دستور کار قرار گیرد.