نوری مالکی گفت: با اشاره به اینکه نبردی در موصل میان نیروهای امنیتی و داعش روی نداده است، ابراز داشت که اگر در موصل نیروهای امنیتی با داعش مقابله می‌کردند تروریست‌ها نمی‌توانستند یک قدم پیشروی کنند و این یک توطئه بود

نوری مالکی: حکم افسران و سربازانی که در نبرد با داعش عقب نشینی کردند اعدام است

 

 

شرق پرس: نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق گفت: افسران و سربازانی که از نبرد با داعش عقب نشینی کردند ترسو و خائن هستند بر طبق قانون حکمشان اعدام است.
 
 
 
فارس به نقل از القبس نوشت: نوری المالکی معاون رئیس جمهور و نخست وزیر سابق عراق در سخنانی تصریح کرد که سقوط رمادی و موصل توطئه بوده است.
 

وی در ادامه با اشاره به اینکه نبردی در موصل میان نیروهای امنیتی و داعش روی نداده است، ابراز داشت که اگر در موصل نیروهای امنیتی با داعش مقابله می‌کردند تروریست‌ها نمی‌توانستند یک قدم پیشروی کنند و این یک توطئه بود که تمام نیروهای ارتش عقب نشینی و ارتش شکست خورد.

 

المالکی افزود: می‌خواهم صریح باشم، ما افسران و سربازانی که از میدان نبرد عقب نشینی کردند را ترسو و خائن می دانیم و حکم این افراد در قانون اعدام است.

 

وی تصریح کرد که تمام مسئولیت شکست در موصل بر عهده نظامیان نیست و چهره‌های سیاسی نیز در وزرای این توطئه نقش داشتند.

 

یکسال قبل در چنین روزهایی بود که داعش توانست کنترل شهر موصل را در اختیار بگیرد و با بهره گیری از اختلافات سیاسی در عراق شرایط جدیدی را در عراق رقم بزند.