رئیس سازمان حج و زیارت در بغداد گفت: با تغییراتی که در شرکت شمسا صورت گرفته شده است ، هزینه نام نویسی عتبات کاهش و به حدود نرخ سال 93 برمی گردد.

هزینه سفر به عتبات کاهش یافت

 
 
شرق پرس: رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران از کاهش هزینه سفر عتبات عالیات در دوره جدید نام نویسی از ۲۵ خرداد خبر داد.
 
 
 

سعید اوحدی در حاشیه دیدار با وزیر گردشگری عراق در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در بغداد گفت: با تغییراتی که در شرکت شمسا صورت گرفته شده است ، هزینه نام نویسی ، به حدود نرخ سال ۹۳ برمی گردد.

 
وی گفت: این کاهش قیمت ، از زمان ثبت نام اعمال می شود.

 
رییس سازمان حج و زیارت کشورمان گفت : برای بهتر شدن وضعیت رفاهی زائران ، چهار هتل در شهرهای کربلا و نجف ، و ۲  آشپزخانه مرکزی در کاظمین و نجف در حال احداث است که البته فردا کلنگ احداث آشپزخانه نجف اشرف با ظرفیت پذیرایی ۶۰ هزار وعده غذایی در روز به زمین زده خواهد شد.

 
رییس سازمان حج و زیارت کشورمان با اشاره به اینکه در ساخت این طرح ها ۴ بانک بزرگ ایرانی مشارکت دارند ، گفت : البته کار احداث هتل تهران در کربلا در مراحل پایانی قرار دارد و تا شش ماه آینده به بهربرداری خواهد رسید.

 
اوحدی افزود: در مرز مهران و شلمچه دو هتل برای هر مرز با ظرفیت هزار نفر در حال احداث است.

 
وی گفت: در مرز چذابه نیز زائر سرای ۵ هزار نفری داریم که این زائرسرا قبل از اربعین حسینی افتتاح خواهد شد.

 
رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران تصرح کرد : همه اقدامات انجام شده در مرزها ، برای کاهش مشکلات زائران در زمان اربعین  است.

 
پیگیری اعزام به سامرا

وی در خصوص اعزام زائران ایرانی به سامرا گفت: در حال گفتگو با مقامات امنیتی عراق هستیم و ظرف یک ماه آینده تکلیف اعزام زئران مشخص خواهد شد.

 

همچنین در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشورمان با وزیر گردشگری عراق دو طرف بر گسترش همکاری تهران و بغداد برای اعزام  زائر تاکید کردند.

 
دکتر خالد العطیه در این دیدار خواستار سرمایه گذاری بیشتر ایران در زمینه خدمات رفاهی در عتبات عالیات شد.
 
در عتبات عالیات هتل ۴ یا ۵ ستاره نداریم
 
رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : تبلیغات برخی شرکت ها مبنی اسکان زائران ایرانی در هتل های چهار یا پنج ستاره در کربلا و نجف صحت ندارد.
 
سعید اوحدی گفت : هتل های کربلا و نجف با درجه دو یا سه ستاره است و به زائران توصیه می شود ، مواظب تبلیغات واهی باشند.
 
وی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت قعطا با این شرکت های سودجو که قصد دارند از زائران عتبات عالیات هزینه بیشتری دریافت کنند ، برخواهد کرد.