باز حساسیت کشورهای ائتلاف از جمله امریکا و فرانسه نسبت به حضور ناوگروه 34 جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن زیاد شد و بالگرد و هواپیما و ناو خود را به سمت ناوشکن البرز و ناو لجستیک بوشهر فرستادند و می‌خواستند حدود پنج مایلی ناوگروه را رد کنند که با هشدار جدی افسران فرماندهی ناوشکن البرز، از ناوگروه ایران عذرخواهی کردند و مسیر خود را تغییر دادند.

nav-iran-jangi

 

شرق پرس: این چندمین بار است که ناوگروه ۳۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از منافع اقتصادی ایران در آب‌های بین‌المللی طول ۴۰۰ مایلی خلیج عدن را طی کرده و به اسکورت کشتی‌های تجاری ایران و ماموریت‌های محوله پرداخته است.

 

 

 

شب گذشته که ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی از ۳۰ مایلی بندر عدن یکی از مهمترین بنادر کشور یمن می‌گذشت باز حساسیت کشورهای ائتلاف از جمله امریکا و فرانسه نسبت به حضور ناوگروه ۳۴ جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن زیاد شد و بالگرد و هواپیما و ناو خود را به سمت ناوشکن البرز و ناو لجستیک بوشهر فرستادند و می‌خواستند حدود پنج مایلی ناوگروه را رد کنند که با هشدار جدی افسران فرماندهی ناوشکن البرز، از ناوگروه ایران عذرخواهی کردند و مسیر خود را تغییر دادند.

 

 

هم‌اکنون ائتلاف غربی عربی برای بمباران شهرهای مختلف یمن ایجاد شده و ناوشکن‌های کشورهای ائتلاف فقط مشغول جنایت‌های خود در یمن هستند و حتی کشتی‌های آنها که دچار حادثه و تجاوز دزدان دریایی می‌شوند به کمک آنها نمی‌روند.

 

 

چند روز گذشته ناوگروه ۳۴ ارتش یک فروند کشتی تجاری خارجی را از دست دزدان دریایی نجات داد چرا که این کشتی تجاری بارها از کشورهای ائتلاف خواسته بود که به او کمک کنند، اما هیچ جوابی نشنیدند و در آخر دریادلان نیروی دریایی ارتش به کمک او شتافتند.

 

 

صبح امروز ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به گلوگاه تنگه استراتژیک باب المندب رسید و صحنه‌های بسیار زیبایی از انبوه کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشورهای مختلف برای عبور از تنگه هرمز و ورود به دریای سرخ را به چشم دید.

 

 

به گزارش پارسینه تنگه استراتژیک باب المندب راه ورودی اقیانوس هند به دریای سرخ و دریای مدیترانه است و گلوگاهی میان سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست.