اظهارات قابل توجه و حاشیه ای برخی از مسئولان نظام در نماز عید فطر را در ادامه بخوانید

masoolan9

 

 

 

 

شرق پرس: مسئولان و کارگزاران نظام در حاشیه نمازعید سعید فطر درباره مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی سخن گفتند.
 

 

 

علوی وزیر اطلاعات

علوی وزیر اطلاعات عیدی این وزارتخانه را آرامش برای مردم و گرفتن فرصت نفس کشیدن از دشمن دانست.

آنگونه که خبرکزاری صدا و سیما نقل کرده است، علوی افزود: دعا کنید سربازان گمنام امام زمان (عج) هر روز و همیشه این عیدی را به مردم عزیز ایران بدهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی در ماه مبارک رمضان انجام شده است گفت: خبرها که زیاد بوده و قبلاً اطلاع‌رسانی شده اما برخی خبرها قابل گفتن نیست به خاطر اینکه در دست اقدام است.

وزیر اطلاعات افزود: ان‌شاءالله به مردم عزیزمان خبر خواهیم داد که دشمن همیشه در حال توطئه بوده، ولی به لطف خدا همیشه تحت رصد فرزندان انقلابی مردم در وزارت اطلاعات و سربازان گمنام بوده است و توطئه‌های آنها را خنثی کرده‌اند که ان‌شاءالله اطلاعات آنها را در آینده خواهیم داد.

 

 

مومنی جانشین فرمانده ناجا

اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا نیز گفت: امیدواریم که هیچ انسانی در تصادفات جاده ای کشور کشته نشود و هیچ خانواده ای در غم از دست دادن عزیزانش چشمانش اشکبار نشود.

سردار سرتیپ اسکندر مؤمنی در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: هدف ما تأمین امنیت برای مردم ایران است.

وی گفت: امروز روز بزرگی است و بزرگی و عظمت ملت ایران محقق شده است.

 

 

آیت الله امامی کاشانی

همچنین آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران گفت: معتقدم در همه مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همدلی، همفکری، همزبانی و انسجام کارساز است و کارآیی دارد.

آیت الله امامی کاشانی در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در هر کدام از اینها که اندک اختلافی باشد طبعاً موجب اختلال است.

 

 

عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش

عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش در واکنش به اظهارات مقامات امریکایی که به خیال خود می توانند ارتش ایران را شکست دهند گفت: این‌ها در همه آرزوهایشان در خواب طولانی به سر می برند و فکر می کنند این هم جزء آرزوهای جدیدشان است و ان شاء‌ الله آن را هم برای همیشه به گور می برند.

امیر سرلشکر عطاء الله صالحی در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران افزود: منظور از ارتش یعنی قدرت نظامی مقدم ملت ایران.

وی گفت: ارتش ، سپاه و همه نیروهای نظامی و انتظامی در شرایطی هستند که همان‌طور که حضرت آقا فرمودند هر که می خواهد امتحان کند بسم الله.

 

 

غلامعلی حداد عادل

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه‌هایی که دشمنان ملت ما در قضیه هسته‌ای تصور می کنند این است که بتوانند ملت را دو دسته و تفرقه ایجاد کنند.

غلامعلی حدادعادل در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی تهران افزود: امیدواریم همانطور که در همه مسائل از جمله مسئله هسته‌ای شاهد همدلی و همزبانی بودیم، به برکت عفو و رحمت دعای نماز عید فطر این همدلی و همزبانی در این سال و‌ سال‌های آینده در کل ملت ما برقرار باشد.

 

 

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت

همچنین نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در یک سال گذشته با هم‌فکری صاحب‌نظران و صنعتگران برنامه راهبردی صنعت برای ۱۰ سال آینده کشور تدوین شد.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران افزود: این برنامه در حال چاپ است و امیدواریم راهنمایی برای همه تلاشگران صنعتی کشور باشد.

وی با تبریک عید سعید فطر به ملت بزرگ ایران گفت: امیدواریم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند خیر و برکت آن نصیب ملت ایران شود و ان شاء الله بتوانیم از آن حفاظت کنیم.

نعمت زاده افزود: ان شاء الله این ملت روحیه فداکاری و مقاومت خود را حفظ کند و البته سعی کنیم که همه به تولید داخلی عنایت داشته باشیم.

وی گفت: از همه صنعتگران می خواهم اهتمام بیشتری کنند و از مردم می خواهم که به تولید داخل عنایت داشته باشند.

 

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

رحمانی فضلی وزیر کشور هم با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور تمام تلاش خود را می‌کند که انتخابات را کاملاً‌ قانونی، سالم و باشکوه برگزار کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تبریک عید سعید فطر افزود: تلاشمان این بوده است که با مردم صادقانه برخورد کنیم و هر چه از دستمان برمی‌آید در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی و ادامه راه شهدا و امام راحل انجام می‌دهیم.

وی گفت: ان‌شاءالله خدا توفیق دهد این ذخیره یک ماه طاعات و عبادات ما را در این مسیر مصمم‌تر و جدی‌تر کند.

 

 

فتاح رئیس کمیته امام خمینی

همچنین فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه باید همه افراد تحت پوشش این کمیته تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار بگیرند گفت: این وظیفه ملی همه مسئولان است و ما هم ان شاء الله در این وادی خواهیم رفت.

پرویز فتاح در حاشیه نماز عید سعید فطر افزود: این یک وظیفه ملی بزرگ است و با یک کار کوچک نمی شود آن‌را انجام داد.

وی افزود: برای نظام اسلامی شایسته نیست که بعد از ۳۶ سال این همه افراد تحت پوشش کمیته امداد باشند.

فتاح با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و ما بسیار به دعای آنها امیدواریم افزود: در داخل کمیته امداد انسان‌های بزرگ، خدایی و بهشتی هستند که شاید به ظاهر فقر آنها این خصوصیت را پوشانده باشد.

وی گفت: من از چند نفر از آنها که پرسیدم برایتان چه کار کنیم؟ چیزی نخواستند و می گفتند که ما با خدا ، رهبری، اهل بیت (ع) و انقلاب زندگی می کنیم.

فتاح تصریح کرد: در این وادی ما مسئولیت شرعی داریم و خدا وکیلی آنها بر همه ما مسئولان حق دارند.

رئیس کمیته امداد گفت: ما غافلیم و به نظر من همه ما مسئولان باید یک تکانی بخوریم.

 

 

محمود احمدی نژاد

رئیس جمهور سابق کشورمان مسیر ملت ایران را همواره رو به پیشرفت و کمال توصیف کرد.

محمود احمدی نژاد نیز در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر افزود: به لطف خدا ملت ایران همیشه رو به کمال و پیشرفت بوده و هیچ وقت متوقف نشده است.

وی ادامه داد: هیچ وقت به حرکت رو به پیشرفت و کمال ایران سکون و خدشه‌ای وارد نشده است.

احمدی نژاد گفت: من آرزو دارم ملت ایران همواره قله‌های عزت و عظمت را فتح کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال ازجانب رهبر معظم انقلاب افزود: هر ارزشی که بخواهد موفق شود مستلزم همراهی و وحدت مردم و ملت‌هاست.

احمدی نژاد گفت: امکان ندارد یک ارزش الهی و انسانی را تصور کنید که بدون همراهی، همدلی، وحدت و بدون مشارکت و بدون احساس مسئولیت همگانی محقق شود.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ انبیا و اولیا آمده اند تا ملت ها را متحد کنند.

احمدی نژاد گفت: وقتی دل‌ها، زبان‌ها، قدم‌ها و دست‌ها با هم متحد شود، همه کارهای به‌ظاهر بزرگ و حل نشدنی، حل می‌شود.

 

 

حسین دهقان، وزیر دفاع

حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم گفت: خبر خوش ما در روز عید سعید فطر این است که بتوانیم نیروهای مسلح را آنطور که شایسته است پشتیبانی کنیم و الحمدلله این کار را انجام می دهیم.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی تهران افزود: ما مسیر جاری خود را طی می کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه هر روز در محیط امنیتی ما تحولاتی رخ می دهد که نتیجه توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی و حوزه نفوذ آن است، متناسب با آن روزانه کارهای مرتبط را انجام می دهیم.

 

 

حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه

سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز گفت: خبر خوش ما در روز عید سعید فطر این است که ما پاسداران آماده و قدرتمند هستیم.

سردار سرتیپ حسین سلامی در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران افزود: آماده ایم از استقلال، آزادی و نظام مقدسمان و دستاوردهای انقلاب با همه توان دفاع و برای عزت و سربلندی و افتخار ملت ایران تا آخر ایستادگی کنیم.

 

 

علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه

همچنین فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: خبر خوش ما در روز عید فطر این است که همه پاسداران انقلاب اسلامی با عنایت خداوند و روح پرفتوح امام (ره) و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری آماده هستند که از انقلاب اسلامی پاسداری کنند.

سردار سرتیپ علی فدوی در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ما گردن خود را آماده کرده ایم که گردن ما برود اما انقلاب اسلامی و عزت آن پابرجاتر از قبل بماند.

 

 

محمدرضا عارف

عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با تاکید بر اینکه ما در اصول هیچ اختلافی با هم نداریم گفت: اختلاف نظرها برای حرکت و کارآیی بیشتر است و ان‌شاءالله همدلی و همزبانی را در عمل در انتخابات اسفند ماه نشان خواهیم داد.

محمدرضا عارف در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی تهران با اشاره به نام گذاری امسال به نام همدلی و همزبانی افزود: این شعار بسیار ارزشمند است به‌خصوص با موفقیت ارزشمندی که در صحنه سیاسی به دست ‌آوردیم حقیقتاً باید این شعار محور تفاهم و همدلی باشد و در انتخابات پیش رو آن را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: هدف و راه همه ما یکی است.

این فعال اصلاح طلب با آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملت ایران گفت: امیدواریم راه و روشی که در ۳۶ سال انقلاب اسلامی یعنی توجه به آرمان‌ها و حاکمیت ارزش‌ها داشتیم همچنان استمرار یابد.

وی افزود: آرزوی همه ما این است که نظام حکومتی به جایی برسد که بتوانیم آن را تحویل صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی (عج) بدهیم.

عارف گفت: البته در این مسیر حرکت کرده ایم اما کندی هایی داشتیم که باید بتوانیم در فضای جدید و با این همبستگی که در کشور خواهیم داشت با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کنیم.

 

 

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله زندگی مردم مسائل اقتصادی است گفت: امیدواریم بتوانیم برای اشتغال، رونق اقتصادی و حل مشکلات زندگی مردم کارهای بزرگی انجام دهیم.

اسحاق جهانگیری افزود: کشور با مشکلات زیادی در مسائل بین‌المللی و داخلی روبه‌رو بود و البته شعار امسال کمک کرد که ما تا الان در بخش بین‌الملل با انسجامی که در داخل کشور ایجاد شد و همزبانی سه قوه وتحت رهنموهای مقام معظم رهبری به موفقیت‌های بسیار بزرگی دسترسی پیدا کردیم .

وی اضافه کرد‌: بر این اساس هم حقوق هسته ای ملت ایران را تثبیت کردیم و هم ان‌شاءالله تحریم های ظالمانه را از پیش پای ملت برمی داریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای ادامه مسیر که در واقع مسائل داخلی کشور است از جمله مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همچنان به این انسجام و وحدت نیاز داریم.

وی افزود: با انسجام قادر خواهیم بود مسائل اقتصادی کشور را به بهترین وجه ممکن حل کنیم.

جهانگیری گفت: به خصوص در حوزه جوانانی که به دنبال شغل هستند با فضای سرمایه گذاری و تولید در کشور حتماً بر این مشکلات هم غلبه خواهیم کرد.

 

 

اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء

اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) نیز گفت: یک رادار راهبردی در چند روز آینده در یکی از نقاط راهبردی کشور با برد تقریباً هزار کیلومتر نصب و راه اندازی می شود.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: همچنین تعداد پروازهای عبوری از کشور از ۹۰۰ فروند در دو سه ماه گذشته امروز به ۱۳۰۰ فروند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز رسیده است و این نتیجه امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از آماده شدن زیرساخت های اینترنت ملی خبر داد.

محمود واعظی افزود: به همه دستگاه‌ها، وزارتخانه ها و سازمان ها اعلام کردیم می توانند اطلاعات خودشان را روی این شبکه قرار دهند.

وی ادامه داد: این شبکه زمانی کامل خواهد شد که همه برنامه ها، اطلاعات و فعالیت های دستگاه های مختلف کامل شود.

وزیر ارتباطات اطلاعات تاکید کرد: اولویت این وزارتخانه قرار دادن فناوری اطلاعات در اختیار دستگاه های دولتی و خصوصی است تا ضمن افزایش سرعت کارها و کاهش مراجعات مردم به ادارت، از تبعیض، فساد و جعل جلوگیری شود.

واعظی گفت: برنامه ریزی برای این مهم را شروع کردیم و از خداوند می خواهیم کمک کند تا در خدمت نظام باشیم.

 

 

سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

همچنین جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به این سئوال که چه قدر از موضوع جمع بندی هسته ای خوشحال هستید گفت: ان شاء الله باید ببینیم در عمل نتیجه اش چه می شود یک نگرانی هایی وجود دارد که به جاست.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران که در کنار آقای صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای نشسته بود افزود: الان با ایشان هم همین صحبت ها را می کردم و به خصوص در قطعنامه نگرانی وجود دارد که امیدواریم به فضل خدا برطرف شود.

وی در پاسخ به این سئوال که خبر خوش شما به مردم در روز عید سعید فطر چیست؟ گفت: خبر خوش روحیه مردم و معنویت آنها در ماه مبارک رمضان است.

فرمانده کل سپاه افزود: ان شاء الله استقامت و پایداری در برابر زورگویی دشمنان، نظام استکبار و سلطه بیشتر و محکم تر باشد و عزم مردم نیز راسخ تر باشد.

سرلشکر جعفری گفت: امیدواریم همدلی و همزبانی دولت و ملت کارها را بیشتر جلو ببرد و سختی ها را پشت سر بگذاریم.

 

 

عزت الله ضرغامی

ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر حفظ وفاق ملی در بررسی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

سیدعزت‌الله ضرغامی در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی تهران با اشاره به نامگذاری امسال افزود: باید از هر موضوع سیاسی و ‌اجتماعی که فراهم می‌شود برای تقویت وفاق ملی استفاده کرد.

وی گفت: اکنون که مسئله جمع بندی مذاکرات هسته ای صورت گرفته است تا وقتی که مراحل و مراتب قانونی آن طی شود باید از فضای کنونی برای وفاق و همبستگی ملی استفاده کرد.

ضرغامی افزود: اگر کسی نقدی سازنده در این باره دارد باید در بستری سالم مطرح کند تا زمینه رشد کشور فراهم شود و هیچ یک از اینها نباید سبب جدایی شود.

رئیس سابق سازمان صداوسیما گفت: برای امریکایی‌ها مهم‌تر از مسائل هسته‌ای ما، ‌وفاق ملت ایران است؛ آنان می‌دانند که خطر هسته‌ای در ایران وجود ندارد اما می خواهند از این طریق میان صفوف ملت شکاف ایجاد کنند.

وی تاکید کرد:‌ باید از هر فرصتی برای پوشاندن این شکاف‌ها استفاده و آن را به وفاق ملی تبدیل کنیم در این صورت از همه مراحل انقلاب به سلامت عبور می کنیم.

 

 

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز گفت: در آینده نزدیک کلنگ زنی بزرگترین مجموعه بیمارستانی تخصصی هسته ای را با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران شاهد خواهیم بود .

علی اکبر صالحی در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران افزود: از این به بعد ما می خواهیم در عرصه هسته ای وارد فعالیت های جدیدی شویم که تا امروز مردم درباره آن خیلی کمتر خبر شنیده بودند.

وی گفت: این بیمارستان قرار است در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بزرگترین باشد که امیدواریم با حمایت های دولت، این بیمارستان عظیم هسته ای را در کشور ایجاد کنیم که دیگر مردم عزیزمان نیاز نداشته باشند برای برخی معالجات به خارج از کشور بروند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این بیمارستان بیش از هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و تجهیزات نزدیک به ۲۵۰ میلیون یورو ارزش خواهد داشت اظهار امیدواری کرد : زودتر کلنگ آن به زمین زده شود.

 

 

 

 

 

 

خبرآنلاین