رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از پنج‌شنبه شب به‌ویژه روز جمعه شاهد وزش باد و رگبار و رعدو برق پراکنده در استان باشیم.

هواشناسی؛ آخر هفته ای خنک تر در انتظار مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی آسمان مازندران روزهای سه‌شنبه ۲۷ و چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه امسال صاف تا نیمه ابری در برخی مناطق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه از اواخر روز پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ماه با تقویت جریانات شمالی انتظار داریم شرایط برای افزایش ابر در مازندران مهیا شود، گفت: از پنج‌شنبه شب به‌ویژه روز جمعه شاهد وزش باد و رگبار و رعدو برق پراکنده در استان باشیم.

 

 

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش دمای هوای استان، اضافه کرد: همچنین وضعیت دریای مازندران نسبتا مواج و روزهای پایانی هفته مواج است و برای شنا چندان مناسب نیست.

 

 

اسدی تصریح کرد: روزهای شنبه به‌ویژه یک‌شنبه ۲۵ مرداد ماه امسال به‌دلیل استقرار الگوی تابستانه و شکل‌گیری جریانات جنوبی در ارتفاعات استان شاهد افزایش محسوس دما بودیم که این دما در دوره آماری موجود در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده‌است به‌طوری‌که دمای هوا در شهرهای پل‌سفید و فریم به ۴۲، کیاسر ۴۰، کجور ۳۸ و سیاه‌بیشه ۳۷ درجه سانتی‌گراد رسید.