ارتش آمریکا در خصوص چگونگی ماموریت این هواپیمای جاسوسی اطلاعاتی منتشر نکرده است اما اعلام کرده هواپیمای مذکور 675 روز بدون وقفه در جو زمین پرواز کرده است.

 

 

 نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که هواپیمای جاسوسی استراتژیک این کشور پس از دو سال پرواز توانسته به پایگاه خود در آمریکا بازگردد.

 

 

شرق پرس: این هواپیمای جاسوسی از نوع X37B است که آمریکا تنها دو فروند از آن‌ها را در اختیار دارد و برای ماموریت‌های جاسوسی به دور مدار زمین به پرواز درمی‌آیند.

 

 

havapeyma

 

ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: ارتش آمریکا در خصوص چگونگی ماموریت این هواپیمای جاسوسی اطلاعاتی منتشر نکرده است اما اعلام کرده هواپیمای مذکور ۶۷۵ روز بدون وقفه در جو زمین پرواز کرده است.

 

به گفته کارشناسان هوا فضا جاسوسی از ماهواره‌ها و تاسیسات فضایی دیگر کشورها به وپژه چین از ماموریت‌های تعریف شده برای این هواپیما بوده است.

 

بنابر اعلام نیروی هوایی آمریکا ماموریت بعدی این هواپیما در سال ۲۰۱۵ خواهد بود و از پایگاه هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به پرواز درخواهد آمد.

 

هواپیماهای X37B نسل جدید هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین آمریکایی است که ساخت شرکت بوئینگ بوده و تاکنون ۳ ماموریت انجام داده‌ است. این هواپیماها در واقع مدل کوچکتر یک شاتل فضایی هستند.