علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به گزارش فساد در فوتبال گفت: به صحبت‌های افرادی که بدون ارائه مدرک و براساس ذهنیات خود و دشمنی‌های‌شان نسبت به افراد، بیان می‌شود به هیچ عنوان نمی‌توان استناد کرد.

 

شرق پرس: علی کفاشیان در واکنش به انتشار گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مورد فساد در فوتبال اظهار داشت: بالاخره بعد از دو سال الحمدلله دیدیم که گزارش کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شد. البته من چیز جدیدی در آن ندیدم و مصداق‌هایی که بود یکسری مصداق‌های کلی بود، مثل ارتشاء، تبانی و … . اینها کلی است و ما نمی‌توانیم قبول کنیم و اگر موردی هست باید همان موقع مدارکش را یا به ما بدهند که کمیته قضایی‌مان رسیدگی کنند یا به قوه قضائیه.

 

وی در ادامه افزود: در این گزارش یکسری مسائل هم در مورد خود بنده و سفرهایی که انجام شده بود، آمده بود که همه‌اش براساس دعوت‌نامه‌ها و مقررات انجام شده است. این مسافرت‌ها جزو وظایف من بوده و باید سفر می‌کردم. یک مسئله هم این است که مربوط به سوءمدیریت می‌شود. سوءمدیریت را هم نمی‌شود به صورت کلی بیان کرد. اگر امروز من یک نفر را منتسب می‌کنم، طبق اساسنامه این سوء‌مدیریت نیست، اما سوءمدیریت را باید بررسی کنند که ما هشت سال پیش کجا بودیم و الان کجا هستیم، چه امکاناتی داشتیم و الان چه امکاناتی داریم، اینها مسائلی هست که می‌توان بررسی کرد.

 

«باشگاه‌ها، اعضای هیئت‌ها و … همه مسئولیت‌های خاص خود را دارند و ناظران‌شان فعالیت‌های آنها را بررسی می‌کنند»، کفاشیان با بیان این جمله در خصوص ایراداتی که در گزارش یادشده به اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد آمده است، گفت: تدوین اساسنامه طبق مقررات و مصوبات بوده است. طبق مقررات هیئت دولت طی چهار سال این اساسنامه مصوب شده است و در همان اساسنامه آمده که اصلاحات بعدی توسط مجمع و ایراد طرح در هیئت دولت قابل اجراست.

 

وی افزود: در هشت سال گذشته اساسنامه را فیفا، AFC و اعضای مجمع به دقت بررسی کرده‌اند و هیچ ایرادی ندارد. اگر ایرادی هم داشت ما می‌توانیم به مجمع‌مان بدهیم، ضمن اینکه الان هم ایراد‌هایی به اساسنامه دارند و ما آماده‌ایم که برای اصلاح اساسنامه اصلاحات را به ما بگویند و ما این اصلاحات را ببریم در مجمع و هر کدام که طبق مقررات بود، آن را اصلاح کنیم.

 

«مصداق‌هایی که در مورد تبانی بازیکنان و … مطرح می‌شود به نظر شما هیچ‌گونه سند و مدرکی ندارد؟»، رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: به صحبت‌های افرادی که بدون ارائه مدرک و براساس ذهنیات خود و دشمنی‌های‌شان نسبت به افراد، بیان می‌شود به هیچ عنوان نمی‌توان استناد کرد، ضمن اینکه بعضی از این موارد هم در هشت سال گذشته ممکن است اتفاق افتاده باشد، افرادی تحت بازخواست قرار گرفته باشند و افرادی سوءاستفاده کرده باشند. قطعاً با همه آنها در صورت افشا برخورد شده است./تسنیم