هفته گذشته خبر مرگ دختر جوانی که در یکی از هتل‌های شهرستان مهاباد مشغول به کار بود، در برخی رسانه‌ها منتشر و به دنبال آن فرضیه‌های متفاوتی درباره علت مرگ وی مطرح شد که سخنگوی قوه قضائیه نیز درباره آن توضیحاتی داده است.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه در خصوص مرگ مشکوک دختر مهابادی

 

 

شرق پرس: حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ دختر مهابادی گفت: یک توصیه به اصحاب رسانه دارم و آن اینکه وقتی اتفاقی می‌افتد چرا گاهی نا خود آگاه این جریان را قبل از اینکه ماهیت آن را بفهمیم در سطح بسیار وسیعی نشر می‌دهیم و برای مردم مخاطره ایجاد می کنیم؟ یک سایت یا یک فرد نااهل کاری می‌کند، بعد ما آن را آنقدر منتشر می کنیم و پر و بال می دهیم، حال اینکه اصلا حقیقت چیز دیگری است.

 

وی با بیان اینکه این کار خدمت به جامعه نیست بلکه یک نوع تشویش اذهان عمومی و به مخاطره انداختن افکار عمومی است، گفت:‌ در این قضیه فردی به جهاتی این اتفاق برایش افتاده یا خودش برای خودش پیش آورده است. بعد یک فرد نااهل دیگر آمده کاری کرده و الان هم در حال بررسی است. این اصلا جا نداشت که این قضیه را به این شکل طرح کنند و به آن بپردازند.

 

محسنی‌اژه‌ای افزود: اگر اجازه می‌دادند از همان اول درست رسیدگی می شد، شاید مشکلات کمتر بود؛ الان هم نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وارد شده اند و افرادی که در این زمینه لازم بوده احضار و بازداشت شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این پرونده در حال رسیدگی است، گفت: وقتی مسائل روشن‌تر شد من یا دیگران آن را خدمت شما مطرح خواهیم کرد.

 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که اعتراف متهم این پرونده که معاون اجتماعی ناجا از آن خبر داده چه بوده است؟ گفت: اجمالا اینکه تقصیر دارد، در این قضیه فی الجمله روشن است، ولی فعلا باید اجازه بدهیم موضوع رسیدگی و جزئیات روشن شود.

 

هفته گذشته خبر مرگ دختر جوانی که در یکی از هتل‌های شهرستان مهاباد مشغول به کار بود، در برخی رسانه‌ها منتشر و به دنبال آن فرضیه‌های متفاوتی درباره علت مرگ وی مطرح شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در نشست خبری روز جمعه ( ۱۸ اردیبهشت ماه ) درباره جزئیات این اتفاق گفته بود که روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در هتل تارای مهاباد، یک خانم به‌علت سقوط از طبقات هتل متاسفانه جان خود را از دست داد.

 

بر اساس اظهارات این مقام مسئول، به دنبال این حادثه، برخی سایت‌های بیگانه و ضدانقلاب، شروع به فضاسازی کرده مبنی بر اینکه یک نفر از نیروهای امنیتی باعث سقوط این خانم شده که این موضوع صحت ندارد و این فرد هیچ ارتباطی با نهادهای دولتی و امنیتی ندارد و به عنوان مشاور از سوی بخش خصوصی در هتل مستقر بوده است./ایسنا