رحمانی فضلی وزیر کشور در واکنش به اظهارات نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: انشاء الله خداوند همه ما را هدایت کند و بیشتر به اخلاق و قانون پایبند باشیم.

 

 

 
 
شرق پرس: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر و خیرین استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پی برگزاری جلسه سخنرانی برای آقای موسوی لاری اظهار داشته “وزارت کشور غلط کرده که مجوز سخنرانی صادر کرده” افزود: وزارت کشور براساس قانون مجوز می دهد و اگر شورای تامین شهرستان متناسب با وظایف و اختیارات قانونی مجوزی بدهد که فرد یا افرادی سخنرانی کنند و یا تجمع داشته باشند قانونی است.
 
 
 
پاکسازی مرزهای غربی از مشروبات الکلی
 
وزیر کشور گفت: نیروی انتظامی در عملیات گسترده ای در چهار ماه اخیر، یکی از باراندازهای بزرگ صادرات مشروبات الکلی را پاکسازی کرد.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک با خیرین استان تهران و اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر در جمع خبرنگاران افزود: در مرزهای غربی کشور با مشکل ورود مشروبات الکلی مواجه هستیم، نیروی انتظامی نیز برخورد جدی با قاچاقچیان دارد و موفق شده در عملیاتی که در چهار ماهه اخیر در منطقه قندیل در مرزهای غربی داشته یکی از محل های بزرگی که ۴ بارانداز برای صادرات مشروبات الکلی به ایران را داشت پاکسازی کند.
 
 
 
مدت صدور ویزا تا ۲۸ صفر
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین برای اعزام زائران به عراق گفت: دیشب تماسی با وزیرکشور عراق داشیم و از آنها درخواست کردم تا روند صدور ویزا تسریع شود.
 
رحمانی فضلی افزود: مقرر شده مدت صدور ویزا تا ۲۸ صفر ادامه یابد و طرف عراقی نیز قول داده سه شیفته در دفاتر کنسولی، ویزا برای زائران صادر شود.
 
وی گفت: مردم همانگونه که از آنها خواسته شده به تدریج از مرز خارج می شوند و ویزا نیز همراه دارند.
 
برای مبارزه با اعتیاد از ظرفیت خیرین استفاده می کنیم
 
وزیر کشور گفت: از ظرفیت خیرین برای مبارزه با اعتیاد استفاده می کنیم.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: در پیگیری سیاست اجتماعی کردن و مشارکت واقعی مردم در از بین بردن آسیب های اجتماعی به ویژه در زمینه اعتیاد با خیرین استان تهران جلسه مشترکی برگزار کردیم.
 
وی گفت: البته قبلا جلسه‌ای با حضور کارشناسان برگزار شده بود.
 
وزیر کشور افزود: ضمن بهره برداری از راهنمایی ها و پیشنهادات خیران مقرر شده از ظرفیت این عزیزان در کل کشور نیز استفاده شود.
 
رحمانی فضلی گفت: به دنبال ساز و کار مناسبی در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت هستیم تا با فعالیتی مشترک بر اثربخشی اقدامات بیفزاییم.
 
وی افزود: قرار شده نماینده خیرین استان تهران با نماینده ستاد مبارزه با موادمخدر جلساتی داشته باشند و در آینده نزدیک در اتاق بازرگانی طرح نهایی به تصویب برسد.
 
رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به حضور معتادان متجاهر در سطح شهر گفت: بخش عظیمی از توزیع موادمخدر نیز به این گروه از معتادان اختصاص دارد که با هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری تهران و سازمان بهزیستی قرار شده اقدامات گسترده تری داشته باشیم و ظرفیت ۶ هزار نفری جمع آوری معتادان متجاهر تا پایان سال افزایش یابد.
 
نیروی انتظامی موظف به برخورد با معتادان متجاهر در سطح شهر
 
وی افزود: نیروی انتظامی موظف به برخورد با معتادان متجاهر در سطح شهر است.
 
در ادامه نماینده خیرین استان تهران گفت: مردم ثابت کردند در هر کاری حضور داشته باشند آن را با موفقیت به انجام می رسانند.
 
محسن رفیق دوست افزود: دولت تصمیم دارد معضلات اجتماعی را با حضور مردم حل کند براین اساس ما نیز وارد همکاری شدیم.
 
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما وی گفت: در گذشته کمک خیرین برای آزادکردن زندانیان نیازمند در عرض چند سال منجر به آزادشدن ۹۰ هزار نفر از زندانها شد که در پی آن دولت و مجلس نیز وارد شدند و اساسا تعداد ورود افراد به زندان کاهش یافت.