معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: این افراد در عملیاتی که دیروز در شرق کشور انجام شد، شناسایی شدند و به هلاکت رسیدند که هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سیاسی ـ‌ نظامی این گروهک در جمع کشته‌شدگان است.

وزارت اطلاعات:  ابوحفص البلوشی در شرق ایران به هلاکت رسید

 

 

شرق پرس: وزارت اطلاعات از به هلاکت رسیدن فرمانده سیاسی ـ‌ نظامی گروهک تروریستی انصارالفرقان به همراه دو نفر از همراهانش در سیستان و بلوچستان خبر داد.

 

 

 

 خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد:  معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: این افراد در عملیاتی که دیروز در شرق کشور انجام شد، شناسایی شدند و به هلاکت رسیدند که هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سیاسی ـ‌ نظامی این گروهک در جمع کشته‌شدگان است.

 

وی با اشاره به دستگیری سه نفر دیگر از این گروهک تروریستی افزود: گروهک تروریستی انصارالفرقان با حمایت مالی ـ تسلیحاتی و هدایت دستگاه‌های جاسوسی عربی ـ‌ غربی در منطقه سعی در اجرای عملیات ترور، حمله به مراکز نظامی و امنیتی و اقتصادی داشتند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند.

 

این مقام امنیتی گفت: از این گروهک تروریستی تعدادی اسلحه کمری و جنگی، نارنجک ، مواد منفجره و بمب کشف و ضبط شده است.

 

وی راهبرد جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاعات را در منطقه استقرار امنیت پایدار دانست و تأکید کرد: هیچ جریان ضدامنیتی را در کشور برنمی‌تابیم.

 

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات گفت: برقراری امنیت منطقه با همکاری همه کشورهای منطقه امکان‌پذیر است و وزارت اطلاعات آمادگی خود را برای این همکاری اعلام می‌کند.

 

وی افزود: با توجه به دخالت اطلاعاتی برخی دستگاه‌های جاسوسی و حمایت مالی این گروهک تروریستی، جمهوری اسلامی ایران پیگیری‌های حقوقی در این زمینه را در مجامع بین‌المللی حق خود می‌داند.

 

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتشار اخباری درخصوص کشته شدن سخنگوی گروهک تروریستی جیش‌العدل گفت: سعید ترکمن زهی معروف به ملا معاذ ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ بین ساعت ۲۱ تا ۲۲ در حوالی منزلش در کراچی به هلاکت رسید.

 

وی افزود: این فرد صبح همان روز به عنوان سخنگوی این گروهک تروریستی با اعلام خبر به شهادت رساندن هشت نفر از مرزبانان کشورمان، مسئولیت این عملیات تروریستی را بر عهده گرفت و شب همان روز در کراچی پاکستان به هلاکت رسید.

 

این مقام امنیتی خبر کشته شدن سخنگوی جیش‌العدل را تأیید کرد و گفت: وی در چندین عملیات علیه مرزبانان کشورمان و به شهادت رساندن تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته شرکت کرده بود.