جنتی با تاکید بر اینکه ما به تشخیص خودمان عمل می کنیم، تاکید کرد: خودمان توجه داریم که کدام فیلم مربوط به فتنه است و جلویش را می گیریم و اگر اینگونه نباشد طبق ضوابط قانونی و ارزش ها نمایش داده می شود.

 

 

«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پخش فیلم ها بر اساس قانون و ارزش ها انجام می شود و قرار نیست هر کسی برای ما تعیین تکلیف کند که چه فیلمی پخش شود یا نشود.
 
 
 
شرق پرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (دوشنبه) پس از دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان که به تهران سفر کرده است، در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون کمیسیون فرهنگی درباره برخی فیلم ها که امروزه مطرح می شود چیزی نگفته اما ممکن است یکی از اعضای این کمیسیون نظرش را مطرح کرده باشد.
 
 
 
جنتی با تاکید بر اینکه ما به تشخیص خودمان عمل می کنیم، تاکید کرد: خودمان توجه داریم که کدام فیلم مربوط به فتنه است و جلویش را می گیریم و اگر اینگونه نباشد طبق ضوابط قانونی و ارزش ها نمایش داده می شود.
 
 
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اخیرا اعلام کرد در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از اکران هشت فیلم از جمله «قصه ها»، «آشغال ها» و «عصبانی نیستم » شده که واکنش های سینماگران و دست اندرکاران این صنعت مواجه شده است.
 
 
 
«حسین نوش آبادی» معاون حقوقی، امور استان ها و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: به برخی از این فیلم ها که در جشنواره فجر به اکران در آمدند، انتقادات زیادی شد که در همان زمان اصلاحات مورد نظر انجام شد.
 
 
 
وی تاکید کرد: بطور یقین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حفظ بنیان های فرهنگی جامعه و ارتقای سطح اخلاق عمومی جامعه تلاش خواهد کرد و اگر محصول فرهنگی در تضاد با اخلاق عمومی جامعه بویژه فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد، قطعا این وزارتخانه با حساسیت ویژه ای آن را بررسی می کند.
 
 
 
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: قبل از اینکه آقایان نمایندگان و کمیسیون های ذیربط در این ارتباط مکاتبه کنند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به موضوعات فرهنگی جامعه و اکران فیلم ها حساسیت دارد.
 
 
 
وی تصریح کرد: دلیل این موضوع، بررسی فیلم ها پیش از صدور پروانه ساخت و اجازه اکران پس از تولید آن فیلم است.
 
 
 
وی خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می دهد که سعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است تا در چارچوب ضوابط و مقررات، نظارت خود را اعمال کند.
 
 
 
نوش آبادی تصریح کرد: نمایندگان مجلس مطمئن باشند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب سیاست های کلی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می کند و تمام محصولات فرهنگی و عناصری را که در حوزه فرهنگ به این وزارتخانه مرتبط است، با دقت نظارت و بررسی کرده و اجازه نخواهد داد از کنار تولید محصولات فرهنگی، فرهنگ ایرانی اسلامی ما آسیب ببیند./ایرنا