محمد بن سلمان در جلسه ای گفت: ما کویت را از چنگال صدام نجات دادیم و الان چه کسی او را از دست ما رها خواهد کرد. کویت هیچ دلیلی برای برتری بر ما را ندارد و کشوری است که یک چهارم ریاض وسعت دارد.

وزیر دفاع عربستان: نه تنها چاه نفت بلکه کویت هم بخشی از سرزمین ماست!

 

 

 

شرق پرس: «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیردفاع عربستان در پی اعتراض کویت نسبت به توقف بهره برداری از چاه نفتی مشترک الخفجی از جانب عربستان، کویت را به اشغال و الحاق آن به خاک کشورش تهدید کرد.

 
 
 
 
منابع اطلاعاتی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تصریح کردند: محمد بن سلمان با تهدید به اشغال کویت، نه تنها چاه خفجی بلکه کل کویت را به لحاظ تاریخی بخشی از سرزمین عربستان دانست.

 
 
این منابع به واکنش تند محمد بن سلمان نسبت به ادعای کویت برای جبران خسارت های ناشی از توقف بهره برداری از چاه نفتی خفجی توسط عربستان اشاره کرده و افزودند: محمد بن سلمان در جلسه ای گفت: ما کویت را از چنگال صدام نجات دادیم و الان چه کسی او را از دست ما رها خواهد کرد. کویت هیچ دلیلی برای برتری بر ما را ندارد و کشوری است که یک چهارم ریاض وسعت دارد.

 
 
از سوی دیگر روزنامه الرای کویت نیز نوشت: اختلاف نفتی کویت و عربستان وارد مرحله ای جدیدی شده است. این روزنامه علت این امر را پاسخ قاطعانه علی العمیر وزیر نفت کویت به نامه علی نعیمی همتای عربستانی خود دانسته که وی در آن هرگونه خسارت مادی که در نتیجه بسته شدن و توقف میدان نفتی الخفجی که متوجه کشورش می شود را بر عهده عربستان گذاشته است چرا که این امر را مخالف ماده ۶ تفاهمنامه بهره برداری از این میدان نفتی در سال۲۰۱۰ می داند.

 
 
 
العمیر در این جوابیه که نشانگر مذاکرات و نامه نگاری های گسترده و پشت پرده بین دو کشور است نوشته است: من با توافقات مشترک دو شرکت که مرجع قانونی آن توافق تقسیم سال ۱۹۶۵ است، موافقم .

 

 
 
 
 
 
ایرنا