رحمانی فضلی گفت: این گونه تجمعات برای مردم موجب زحمت می‌شود، گفت: تجمعات موافقین و مخالفین در مسائلی که مورد وفاق ملی است، هیچگونه جایگاه نخواهد داشت و وزارت کشور از این گونه تجمعات جلوگیری خواهد کرد.

وزیر کشور: از تجمعات موافقین و مخالفین هسته ای جلوگیری می شود

 

 

شرق پرس: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع انتخابات جزو محورهای اصلی این همایش است، اظهار کرد: رئیس جمهور نیز در این جلسه تحلیلی از شرایط حاضر کشور و منطقه داشته‌اند و بر انجام انتخابات سالم و با شکوه تاکید کرده‌اند.

 

 

وی درا ادامه افزود: هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های مختلف اجرایی، انتظامی، تبلیغاتی و قضایی داشته‌ایم و تمهیدات آن اندیشیده شده و تلاش شده‌ است در این جلسه با حضور مسئولین دستگاه‌ها، این تمهیدات مرور شود.

 

 

رحمانی فضلی تصریح کرد:‌ ما باید کمک کنیم که انتخابات قانونی و باشکوه و به گونه‌ای که حق آن رعایت شود، انجام شود، تا این انتخابات موجب تقویت اعتماد مردم به حاکمیت و دولت و امید به آینده شود.

 

 

وزیر کشور با بیان اینکه مشارکت مردم در فعالیت‌های کشور باید افزایش یابد، گفت:‌ سرمایه اصلی ما، مردم هستند و اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی با برگزاری انتخابات باید تقویت شود تا موجب نشاط و پویایی گردد.

 

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تجمعات برگزاری شده طی روزهای گذشته و تجمعاتی که قرار است در روزهای آینده برگزار شود، گفت:‌ موضوعاتی که در سالن دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحت عنوان نشست‌های کارشناسی بر روی موضوعات مختلف مورد بحث قرار می‌گیرد، باید از دستگاه‌های مربوطه مجوز گرفته شود.

 

 

وی تصریح کرد: در این دو روز شاهد بودیم بعضی از تجمعات و برخی اجتماعات در میدان‌های شهر و در مسیر عبور و مرور مردم صورت گرفته که همه این موارد هم انتظامات و نظم عمومی را مختل کرده و هم موجب رحمت برای مردم شده است.

 

 

وی تاکید کرد: در موضوعات و مسائلی که ما بر روی آن اجماع کلی داریم، مانند مسئله هسته‌ای که اجماع کلی در آن وجود دارد و سیاست‌ها را رهبری و اجرا را دولت بر عهده دارد و مجلس نیز ناظر بر روند آن است، این گونه اجتماعات که در وسط شهر و خیابان و له و علیه این موضوع صورت بگیرد، جایی ندارد.

 

 

وزیر کشور بیان کرد: این تجمعات می‌تواند در محافل علمی و سیاسی و مکان‌هایی که بحث کارشناسی صورت می‌گیرد، با اخذ مجوز انجام شود.

 

 

وی در پایان گفت: این گونه تجمعات برای مردم موجب زحمت می‌شود، گفت: تجمعات موافقین و مخالفین در مسائلی که مورد وفاق ملی است، هیچگونه جایگاه نخواهد داشت و وزارت کشور از این گونه تجمعات جلوگیری خواهد کرد.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران