رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب و ارائه گزارش و مشورت در این ملاقات افزود: با شورای نگهبان هم نشست هایی داشتیم و همه فعالیم و تلاش می کنیم تا مبتنی بر قانون، حق کسی ضایع نشود.

 

 

شرق پرس: وزیر کشور در خصوص پیگیری تعیین صلاحیت‌ها گفت: شخصا خدمت رهبری رسیدم و گزارش دادم، تلاش ما این است که حق کسی مبتنی بر قانون ضایع نشود.
 
 
 

عبدالرضا رحمانی فضلی در خصوص پیگیری صلاحیت داوطلبان در انتخابات مجلس شودای اسلامی در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفت: بیش از ۲۰ ملاقات داشتم و دیروز نیز شخصا خدمت رهبری رسیدم و گزارش دادم و با ایشان مشورت کردیم و تلاش ما این است که حق کسی مبتنی بر قانون ضایع نشود.

 

وی افزود: ما در مقطع مهمی از سیاست داخلی یعنی انتخابات قرار داریم که در این مقطع، ارزش صد چندان پیدا کرده است؛ در شرایطی که موضوعات منطقه ای حاد داریم و از طرفی نیز توفیقاتی که ما در مذاکرات هسته ای به همت دکتر روحانی داشتیم و با تدبیر و همت تحت رهنمودهای رهبری بدست آوردیم.

 

وزیر کشور گفت: امیدواریم با فراهم شدن بسترهای قانونی انتخاباتی آزاد، سالم باشکوه داشته باشیم.رکورد نام نویسی برای انتخابات نشان دهنده امید مردم به نطام، حکومت و دولت است.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: از طرف دیگر توفیق کشور در مذاکرات را داشتیم با همتی که رئیس جمهوری با تدبیر و دقت و استفاده از تجربه عظیم در این شرایط داشتند و گروه مذاکره کننده زیر نظر رهبری و حمایت ایشان شکل گرفته و جامعه در شرایط بسیار امیدوار، بانشاط و باانگیزه قرار دارد و باید در این مقطع از تاریخ انقلاب که شر بزرگی را از کشور راندیم قدردان این توفیق الهی باشیم. باید شکرگزار باشیم و بتوانیم شرایط مطلوب و مناسبی را برای انقلاب رقم بزنیم.

 

وی با بیان اینکه نزدیک ترین حادثه در سیاست داخلی که می تواند تعیین کننده باشد موضوع انتخابات است، گفت: امید است با فراهم شدن بستر رقابت سالم، آزاد و قانونی انتخابات باشکوهی داشته باشیم و یکبار دیگر اقتدار داخلی خود را مبتنی بر وحدت، انسجام ، قانونگرایی و امید به آینده دولت به نظام به اثبات برسانیم.

 

وزیر کشور گفت: کارها قرین به توفیق در سیاست داخلی برای دولت بوده و با تمام نهادهای مرتبط با انتخابات به ویژه شورای نگهبان هماهنگی لازم را داشتیم و در ثبت نام، رکورد بالایی را ثبت کردیم که نشان دهنده انگیزه، علاقه و امید مردم به نظام و کشور و آینده آن است.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه اعتمادسازی خوبی در انتخابات انجام شده است افزود: در یک هزار و ۶۳ هیات اجرایی با هماهنگی خوب و کمترین اختلاف نتایج خوبی در تایید صلاحیت ها حاصل شد. حدود ۱۰ هزار نفر از ثبت نام شده ها که ۸۳ درصد را تشکیل می دادند و باید تایید می شدند. فقدان سابقه داشتیم. برخی افراد انصراف دادند، برخی رد صلاحیت شدند و عده زیادی تایید شدند و هیچ گونه اعتراضی در این مرحله از طرف افراد، اشخاص و گروه های سیاسی نداشتیم.

 

وزیر کشور با اشاره به ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب و ارائه گزارش و مشورت در این ملاقات افزود: با شورای نگهبان هم نشست هایی داشتیم و همه فعالیم و تلاش می کنیم تا مبتنی بر قانون، حق کسی ضایع نشود.

 

رحمانی فضلی با اشاره به نام نویسی افزون بر ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینهایی که ثبت نام کردند نخبگان سیاسی و کسانی هستند که خود را در معرض انتخابات قرار می دهند و حق کسانی که رد صلاحیت شده اند این است که تحقق حقوق خود را در چارچوب قانون پیگیری کنند.

 

وزیر کشور افزود: این ۱۲ هزار نفر باید احساس کنند که حقوقشان در چارچوب قانون محقق شده و ما تلاش خود را در وزارت کشور انجام می دهیم.رئیس جمهوری هم در چارچوب اختیارات خود موضوع را پیگیری می کند و گرایش عمومی شورای نگهبان این است و آقای جنتی هم نظر مثبتی داشتند که برای اعتراض کنندگان در فرایند منطقی توام با رایزنی های مشترک به فضای برسیم که کاملا اقنایی و مناسب باشد.

 

وی تاکید کرد: استانداران و فرمانداران در موضع گیری ها و اظهارنظرهای خود نهایت دقت را داشته باشند.رحمانی فضلی همچنین به مساله برجام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در چارچوب نظرات خود در مساله برجام به اقتصاد مقاومتی، مدیریت حوزه اقتصادی و تلاش همگانی برای تحقق اهداف ناشی از آن تاکید داشته اند که بخش اعظم این کار در استان ها بر عهده فرمانداران و استانداران است که باید در بسیج منابع مدیریت و ساماندهی امکانات و استفاده مناسب از ظرفیت ها و بالا بردن بهره وری و سرمایه گذاری تلاش کنند.وزیر کشور ادامه داد: توفیق برجام یک توفیق عظیم سیاسی تاریخی بود که نتایج آن باید در روند کلی کشور، زندگی مردم و توسعه کشور مشهود باشد./ایرنا