وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه سخنان انور قرقاش برخلاف عرف دیپلماتیک است، ابراز داشت که پاکستان کشوری پرافتخار است و حس برادری میان ملت پاکستان و امارات وجود دارد ولی این سخنان وزیر اماراتی به مثابه اهانت به عزت نفس پاکستان و امری غیرقابل قبول و خنده دار است.

emarat4

 
شرق پرس: وزیر کشور پاکستان در پاسخ به وزیر مشاور در امور خارجی امارات، تصریح کرد که فکر کردن به تهدید پاکستان توسط امارات امری خنده دار است.
 
 

 نزار علی خان وزیر کشور پاکستان در واکنش به اظهارات دو روز قبل وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی گفت: فکر کردن به تهدید امارات علیه پاکستان امری خنده دار است.

 

دور روز قبل «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی به شدت از اعلام موضع بی‌طرفی پاکستان در قبال حمله به یمن انتقاد کرد.

 

پایگاه خبری العهد با اشاره به اینکه این جنگ لفظی میان ابوظبی و اسلام آباد امری بی سابقه بوده است، تاکید کرد که مقامات پاکستان اظهارات انور قرقاش را به مثابه تهدید علیه کشور خود دانسته اند.

 

وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه سخنان انور قرقاش برخلاف عرف دیپلماتیک است، ابراز داشت که پاکستان کشوری پرافتخار است و حس برادری میان ملت پاکستان و امارات وجود دارد ولی این سخنان وزیر اماراتی به مثابه اهانت به عزت نفس پاکستان و امری غیرقابل قبول است.

 

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: از پاکستان انتظار می‌رود که موضعی واضح و به نفع روابط استراتژیکش با دولت‌های خلیج (فارس) بردارد و مواضع متناقض و مشکوک اسلام‌آباد در این مسیر برایش گران تمام خواهد شد.

 

وی افزود که کشورهای حاشیه خلیج فارس هم اکنون در مسیری مهم و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌اند که امنیت استراتژیک آن را در معرض آزمایش گذاشته است و اینجاست که متحد واقعی از متحد غیرواقعی شناخته می‌شود. قرقاش سپس از حکومت پاکستان خواست در کنار عربستان برای حمله به یمن بایستد.

 

پس از درخواست عربستان از پاکستان برای همراه شدن در تجاوز نظامی علیه یمن، جمعه (دیروز) نمایندگان پارلمان پاکستان با رد مشارکت در اقدام نظامی علیه یمن، بر نقش واسطه‌ای اسلام آباد از مجرای سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی تأکید کردند و نمایندگان اعلام کردند که پاکستان در موضوع یمن کاملا سیاست بی طرفی را اتخاذ خواهد کرد./فارس