وزارت اتحادی و فدرال آب و محیط زیست امارات اعلام کرد: در نتیجه آزمایشات صورت گرفته توسط آزمایشگاه وزارت مذکور و آزمایشگاه های وابسته به شورای استاندارد ابوظبی بر روی هندوانه های ایرانی؛ مشخص گردید، این هندوانه ها فاقد هر گونه مواد میکروبی، مضر، شیمیایی، آثار حشره کش و فلزات سنگین می باشند.

پایان جنجال سازی امارات در مورد هندوانه های ایرانی

 

 

شرق پرس: در بیانیه وزارت آب و محیط زیست امارات آمده است: در نتیجه آزمایشات صورت گرفته توسط آزمایشگاه وزارت مذکور بر روی هندوانه های ایرانی مشخص گردید که فاقد هر گونه مواد میکروبی، مضر و شیمیایی می باشد.
 
 بنا به اعلام وزارت آب و محیط زیست دولت امارات عربی متحده در روز دوشنبه مورخ ۱۴/۲/۱۳۹۴ مطابق با ۴ می ۲۰۱۵م. مندرج در روزنامه های روز سه شنبه مورخ ۱۵/۲/۱۳۹۴ (۵ می ۲۰۱۵م) الاتحاد (ابوظبی) ، الخلیج (شارجه) و البیان (دبی)؛ وزارت اتحادی و فدرال آب و محیط زیست امارات اعلام کرد: در نتیجه آزمایشات صورت گرفته توسط آزمایشگاه وزارت مذکور و آزمایشگاه های وابسته به شورای استاندارد ابوظبی بر روی هندوانه های ایرانی؛ مشخص گردید، این هندوانه ها فاقد هر گونه مواد میکروبی، مضر، شیمیایی، آثار حشره کش و فلزات سنگین می باشند.
 
 
بنابراین اخبار عجولانه منتشره از سوی برخی رسانه های خارجی مبنی بر آلوده بودن هنداونه های صادراتی از ایران، غیرواقعی، نادرست و در جهت تلاش برای تصاحب بازار محصولات با کیفیت کشاورزی ایران و از جمله هندوانه از سوی رقبای ناشی، ارزیابی می گردد./مهر