ماجرای امین حیایی و امیرمهدی ژوله نشان داد که جامعه ایران هنوز به شدت سیاست زده است و به ویژه برخی طیف های اجتماعی که احساس می کنند نمی توانند مطالبات خود را در یک فضای متعادل بیان کنند، به دنبال هر فرصتی برای ابراز هستند

پایان رقابت دو هنرمند کمدی در میان سیاست زدگی جامعه

 

 

شرق پرس: سرانجام بعد از یک رقابت نفسگیر ۷۲ ساعته بین دو کمدین خندوانه ، امیر مهدی ژوله توانست با اختلاف اندکی ، به دور بعد رقابت “استندآپ کمدی(ایست خند)” صعود کند.

 

 

در این رقابت امین حیایی ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۶۴۳ رأی آورد و ژوله ، صاحب ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۴۶ رأی شد.

 

هر چند رقابت کمدین ها در خندوانه صرفاً برای خلق دقایقی شاد برای مردم است ، اما حواشی سیاسی بر رقابت این دو هنرمند سایه افکند.

 

در ابتدای رأی گیری ، امین حیایی با اختلاف قابل ملاحظه ای جلوتر از ژوله بود ولی با گذشت چند ساعت، برخی فعالان فضای مجازی متعلق به جریان اصلاح طلب، با یادآوری نقش آفرینی حیایی در فیلم قلاده های طلا، از همفکران خود خواستند به حیایی رأی ندهند و به ژوله که قبلاً سردبیر یکی از نشریات اصلاح طلبان بود ، رأی بدهند.

 

بدین ترتیب، ماجرا سیاسی شد و برخی فعالان فضای مجازی متعلق به جریان اصولگرا نیز به تبلیغ حیایی پرداختند.

 

در این میان ، هواداران امیر تتلو (خواننده زیر زمینی) هم که از انتقاد ژوله نسبت به تتلو شاکی بودند به کمپین حامیان حیایی پیوستند و رقابت ابعاد جدیدتری پیدا کرد.

 

در طول رقابت ، بارها آرای دو طرف از همدیگر پیشی گرفت تا این که نهایتاً ژوله با اختلاف حدود ۲۰۰ رأی برنده شد و به دور بعد راه یافت.

 

 
به گزارش عصرایران این ماجرا ، نشان داد که جامعه ایران هنوز به شدت سیاست زده است و به ویژه برخی طیف های اجتماعی که احساس می کنند نمی توانند مطالبات خود را در یک فضای متعادل بیان کنند، به دنبال هر فرصتی برای ابراز هستند ، روزی نظرسنجی برنامه ۹۰ و روزی دیگر خندوانه و … .