این گروگان‌گیری لحظاتی پیش (14 و 50 دقیقه به وقت تهران) با حمله نیروهای ارتش به مدرسه و کشته شدن 130 تن و زخمی شدن 122 تن دیگر خاتمه یافته است.

 

 

شرق پرس: شبه‌نظامیان طالبان پاکستان صبح امروز (سه‌شنبه) با حمله به مدرسه‌ای وابسته به ارتش در پیشاور حدود ۵۰۰ دانش‌آموز و مدرس را به گروگان گرفتند.

 

grogan-taleban

این گروگان‌گیری لحظاتی پیش (۱۴ و ۵۰ دقیقه به وقت تهران) با حمله نیروهای ارتش به مدرسه و کشته شدن ۱۳۰ تن و زخمی شدن ۱۲۲ تن دیگر خاتمه یافته است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، طالبان پاکستان در بیانیه‌ای مسوولیت گروگان‌گیری این افراد را بر عهده گرفته است.

 

منابع پاکستانی اعلام کردند، حدود ۵۰۰ دانش‌آموز و مدرس در مدرسه وابسته به ارتش در پیشاور گروگان گرفته‌ شدند و اکثر کشته‌شدگان از دانش‌آموزان هستند.

 

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و ممنون حسین، رئیس جمهوری با محکومیت این حمله در شهر پیشاور گفتند از نزدیک پیگیر ماجرا هستند.

 

در همین حال “محمد عمر خراسانی”، سخنگوی طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است: عاملان انتحاری ما وارد مدرسه شدند. به آنها دستور داده شده که به کودکان آسیبی نرسانند و فقط پرسنل نظامی را هدف بگیرند. این حمله به تلافی حمله ارتش به وزیرستان شمالی صورت گرفته است.

 

وی افزوده است: تحریک طالبان پاکستان این اقدام را با هدف انتقام انجام داد و ما از این پس هر نهاد وابسته به ارتش را هدف می‌گیریم مگر اینکه عملیات‌ها و کشتار فراقانونی زندانیان ما متوقف شود. اکنون خانواده‌های نیروهای امنیتی دردی را که مردم ما احساس می‌کنند، تجربه می‌کنند. زندانیان ما کشته می‌شوند و اجسادشان در جاده‌ها انداخته می‌شود.

 

گروگان‌گیران شش مرد مسلح با یونیفورم نظامی بودند که به داخل مدرسه نفوذ کردند.

 

بیشتر کشته‌شدگان را دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند.

 

در عملیات اخیر ارتش پاکستان علیه شبه‌نظامیان طالبان در وزیرستان شمالی و منطقه خیبرپختونخوا، صدها تن از اعضای طالبان کشته شده‌اند.

 

یک کارگر مدرسه و یک دانش‌آموز در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی جئو پاکستان گفته‌اند، مهاجمان به سالن اجتماعات مدرسه حمله کردند و در زمان وقوع حمله، گروهی از مربیان نظامی مشغول آموزش کمک‌های امدادی به دانش‌آموزان بودند.