در پیام این ژنرال اهل سنت رژیم بعثی صدام آمده است: به کسانی که از بزرگ شدن نقش حشد الشعبی نگرانی دارند می گویم: بسیار خوب بفرمایید و شما این مسولیت دفاع از عراق و آزادی آن را بعهده بگیرید! مگر نمی گویید حشد شعبی با فرماندهی کل نیروهای مسلح در ارتبط است ؟! خوب شما تاخیر کردید و آنها عمل کردند!

jeneral-sameraee15

 

 

شرق پرس: ژنرال وفیق السامرایی از زبده ترین ژنرال های حکومت صدام حسین در دوران جنگ هشت ساله، که چند سال قبل از سقوط صدام از عراق فرار کرد و به معارضان حکومت بعثی پیوست، در یادداشتی کوتاه از عملکرد حشد الشعبی و گروههای نظامی مردمی شیعی برای جنگ با داعش حمایت کرد.

 

 

وفیق السامرایی متولد سامرا است و از اهل سنت عراق است.

 

 

در پیام  این ژنرال کهنه کار عراقی که با عنوان”به کسانی که از پیشرفت های حشد شعبی می ترسند” آمده است:

 

ابتدا تبریک عرض می کنم به فرمانده بزرگ برادر هادی العامری و فرماندهان و أعضاء سازمان بدر به مناسبت ۳۴ مین سالگرد تشکیل این سازمان، سالهایی که این ساطمان تماما مشغول مشارکت فعال در دفاع از عراق داشت.

 

و به کسانی که از بزرگ شدن نقش حشد الشعبی نگرانی دارند می گویم: بسیار خوب بفرمایید و شما این مسولیت دفاع از عراق و آزادی آن را بعهده بگیرید!  مگر نمی گویید حشد شعبی با فرماندهی کل نیروهای مسلح در ارتبط است ؟! خوب شما تاخیر کردید و آنها عمل کردند!

 

سامرایی در بخش دیگری از این پیام به تحلیل آخرین وضعیت نظامی درگیری ارتش و نیروهای مردمی عراق با داعش پرداخته است و نوشته است:

 

 شهر بیجی توسط حشدالشعبی در حالی که فقط تصفیه گاه های شمالی اش باقی مانده آزاد شد و خطوط جنگ در آن منطقه به شکل استواری توسط فرماندهان حشد و سایر نیروها من جمله ارتش و پلیس آزاد گشت. و فرمانده کبیر ابو مهدی المهندس به صورت میدانی در منطقه حضور دارد.

 

و منطقه سامرا تا فلوجه پاک شد. و اخبار حاکی از شهر مهم صقلاویه دل شمال فلوجه دارو و احتمالا محاصره فلوجه تکمیل شده است. و خطوط محاصره با موفقیت و بت اسراف فرماندهان حشد و نیروهای پلیس و فرماندهی عملیات نظامی و نیروهای تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح به فرماندهی میدانی دکتر حیدرالعبادی تکمیل گردید.

 

تحیت و درود بر سازمان بدر، بر گردان های حزب الله عراق، نجبا، گردان های صلح و عاشورا و عصایب و گردان های مرجعیت و ارتش و پلیس و داوطلبان عشایر.

 

ما از فرماندهانی که اهل این مناطق اشغال شده توسط داعش هستند می خواهیم که اینگونه در میدان جنگ حاضر شوند و نمی خواهیم هیچ گونه تصویری از تقسیم و غارت ببینیم. اما کمک های ائلاف غارتگران ( منظور ائتلاف ضد داعش ) برایش شکست و سر افکندگی نوشته خواهد شد. ما از روسا و وزرا و نمایندگان می خواهیم که همانگونه که استاد بها الاعرجی( فکر کنم نماینده بدری پارلمان باشه) خطوط مقدم جبهه را سرکشی می کنند در این میدان ها حضور پیدا کنند. الان مهمترین نکته در تقویت معنویات و شرکت در جنگ است.

 

سامرایی پیام خود را با این جمله به پایان برده است: و درود بر شما ای دوستان عزیز و دنبال کنندگان و دوست داران سرزمین تان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارسینه