حاکم دوبی اعلام کرد: ما پست وزیر مشاور تسامح و وزیر مشاور خوشبختی را ایجاد کرده‌ایم

 

 

شرق پرس:  امارات دست به یک سری تغییرات در ترکیب دولت زده و دو پست وزارتی جدید به نام‌های “وزیر خوشبختی” و “وزیر تسامح” را برای اولین بار در جهان ابداع کرده است.
 
 
ایسنا نوشت: به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دوبی روز دوشنبه از بزرگترین تغییرات ساختاری در تاریخ دولت این کشور خبر داد.
 
 
 
وی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: ما بزرگترین تغییرات ساختاری را در تاریخ دولت فدرال ایجاد کرده‌ایم. دولت جدید شامل تعداد اندکی از وزارتخانه‌ها و تعداد بیشتری از وزرا برای برخورد با پرونده‌های ملی و استراتژیک است.
 
 
 
حاکم دوبی اعلام کرد: ما پست وزیر مشاور تسامح و وزیر مشاور خوشبختی را ایجاد کرده‌ایم. همچنین وزارت آموزش و پرورش با وزارت آموزش عالی ادغام شده و یک وزیر برای این وزارتخانه به همراه دو وزیر مشاور برای کمک به وی تعیین شده است. ما تصمیم گرفته‌ایم تا مؤسسه مدارس امارات را تأسیس کنیم و ساختار وزارت بهداشت را تغییر داده و نام آن را به وزارت بهداشت و پیشگیری جامعه تغییر بدهیم.
 
 
 
وی گفت: تغییرات شامل افزایش نقش وزارت خارجه نیز می‌شود طوری که این وزارتخانه بر کمک‌های بین‌المللی خارجی امارات نظارت خواهد داشت. همچنین قرار شده که وزارت توسعه و همکاری بین‌المللی به وزارت خارجه ملحق شده و نام آن به وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی تغییر یابد.
 
 
 
این تغییرات در نشست دولت‌های جهان در دوبی اعلام شده است.