پس از ممانعت جنگنده های سعودی از ورود هواپیمای ایرانی حامل زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمک های دارویی و انساندوستانه ایران به فضای یمن، روز جمعه کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران به وی ابلاغ شد.

کاردار عربستان بازهم به وزارت خارجه احضار شد

 

 

شرق پرس: در پی ممانعت جنگنده های سعودی از ورود هواپیمای ایرانی حامل زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمک های دارویی و انساندوستانه ایران به فضای یمن، عصر امروز (جمعه) کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران به وی ابلاغ شد.
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران نوشت: در این دیدار رئیس اداره اول خلیج فارس وزارت خارجه اظهار داشت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ۲ روز گشته با کسب مجوزهای لازم پروازی در مسیر عمان – یمن و با انجام هماهنگی کامل با صلیب سرخ و هلال احمر بین المللی، اقدام به ارسال هواپیما جهت بازگرداندن بیماران یمنی موجود در ایران و ارسال کمک های دارویی کرده است که متاسفانه هر ۲ بار جنگنده های سعودی با نزدیک شدن به آنها هواپیمای مذکور را وادار به بازگشت کرده اند.
 
 
 
وی ضمن تأکید بر استمرار تلاش های جمهوری اسلامی ایران جهت کمک رسانی به مردم یمن و انتقال و درمان مجروحان حوادث اخیر آن کشور، به کاردار عربستان یادآور شد که اقدام جنگنده های سعودی پس از پایان عملیات تهاجمی اخیر عملا دخالت آشکار در امور یمن و آسمان آن کشور است.