وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعدام دسته‌جمعی 47 نفر در عربستان از جمله شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان را محکوم کرد.

 

 

شرق پرس: وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای اقدام عربستان به اعدام ۴۷ نفر از جمله رهبر برجسته شیعیان این کشور را محکوم کرد و از ریاض خواست به آزادی تؤام با صلح مخالفان احترام بگذارد.
 
 
 
«استفان دیون» وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعدام دسته‌جمعی ۴۷ نفر در عربستان از جمله شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان را محکوم کرد.
 
 
 
روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست» گزارش کرد، در این بیانیه آمده است که کانادا از دولت عربستان می‌خواهد «تا از حقوق بشر حفاظت کند و به آزادی صلح آمیز مخالفان احترام بگذارد و عدالت را در روندهای قضایی رعایت کند».
 
 
 
در بیانیه‌‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، دیون تصریح کرد که کانادا نگران است که اعدام نمر باقر النمر به تنش‌های قومی در منطقه «بیشتر دامن بزند».
 
 
 
اظهارات وی در حالی مطرح شد که عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرده است.
 
 
 
اعدام النمر اعتراضات شیعیان سراسر جهان را برانگیخت و تظاهراتی در کشورهای مختلف جهان در اعتراض به این اقدام عربستان برگزار شد.
 
 
 
به گزارش فارس, وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که از مقامات و رهبران عربستان و ایران می‌خواهد که برای رفع تنش‌ها همکاری کنند و سازش و مصالحه را تقویت کنند.