اوحدی گفت: با بررسی های صورت گرفته از هر زائر حج تمتع بیست میلیون ریال اضافه دریافت شده بود که به حساب آنها عودت داده شد.

کاهش 10 درصدی هزینه های سفر حج

 

 

 

شرق پرس: رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هزینه سفر معنوی حج تمتع ۱۰ درصد کاهش یافته است.

 

 

سعید اوحدی روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر صیانت از حقوق زائران و هزینه های حج تمتع است ، افزود: به نظر می رسد در محاسبات هزینه حج تمتع اشتباه شده است.

 

وی بیان کرد: با بررسی های صورت گرفته از هر زائر حج تمتع بیست میلیون ریال اضافه دریافت شده بود که به حساب آنها عودت داده شد.

 

وی اضافه کرد: با احتساب نرخ های جدید و کاهس نرخ ها، در مجموع مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از هزینه های زائران کاهش یافت.

 

وی اظهار کرد: در این رابطه سازمان حج و زیارت کشور با تشکیل شش کارگروه سعی کرده است که در جهت خدمت برای حجاج فعالیت کند.

وی ادامه داد: در این رابطه برای نخستین بار در تاریخ حج و زیارت هزینه های حج تمتع دو قسطی پرداخت و محاسبه می شود و پرداخت قسط اول نیز با سود مناسبت و شرعی به آنها تعلق می گیرد و قراردادهایی نیز در این رابطه با بانک امضاء شده است.

 

اوحدی همچنین گفت: طرح استفاده از پزشک زن برای زائران زن نیز که پیش از این در قالب کاروان های حجاج اعزام نمی شد ، از دو سال پیش آغاز شده و در این زمینه بیش از ۶۰ پزشک مخصص و فوق تخصص با ۱۸ مطب پزشکی به عربستان اعزام شده است.

 

رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اقدامات خوب برای رفاه حال زائران در دو سال گذشته افزود: امکانات در عرفات ضعیف بود و امکانات رفاهی و استراحتی در هوای گرم زائران را کلافه می کرد که در این زمینه تلاش موثری صورت گرفت و هم اکنون هه چادرهای برپا شده زائران ایرانی در عرفات دارای برق و روشنایی است.

 

وی گفت: ۶۲ درصد زائران ایرانی به طور مستقیم به مدینه منوره اعزام می شود و این امر موجب تسهیل و سرعت گرفتن خدمات قابل ارائه به زائران حج شده است.

 

به گزارش ایرنا اوحدی اظهار کرد: حجاج بیت الله الحرام سفیران معنوی انقلاب اسلامی هستند و باید از تمامی جنبه ها به خصوص در رعایت موازین اخلاقی کوشا باشند و با سعه صدر با مشکلات برخورد کنند.