علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه این شکست چیزی از ارزش‌های ملی‌پوشان کم نمی‌کند اظهار داشت: من از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستم .البته از عملکرد کی‌روش در تیم ملی راضی بودیم اما باید نظر هیأت رئیسه فوتبال و کمیته توسعه فنی را هم جویا شویم تا ببینیم می‌توانیم با کی‌روش ادامه دهیم یا نه .

 

 

کفاشیان: از تیم ملی راضی ام / کی روش به تهران برمی گرددشرق پرس: علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه این شکست چیزی از ارزش‌های ملی‌پوشان کم نمی‌کند اظهار داشت: من از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستم .البته از عملکرد کی‌روش در تیم ملی راضی بودیم اما باید نظر هیأت رئیسه فوتبال و کمیته توسعه فنی را هم جویا شویم تا ببینیم می‌توانیم با کی‌روش ادامه دهیم یا نه .

 

 

البته بعید می‌دانم که سرمربی تیم ملی را اینگونه  تغییر دهیم چرا که این کار حرفه‌ای نیست. چیزی که مشخص است این است که ۵۰ درصد تیم ملی تغییر کرد و این برای آینده فوتبال مهم است.

 

وی ادامه داد: واقعا اتفاقات و تصمیم‌هایی در زمین مسابقه گرفته شد که تیم ما را وارد بحران کرد. بحران زمانی سراغ تیم ملی آمد که داور استرالیایی مهرداد پولادی را که یکی از بازیکنان کلیدی مان بود اخراج کرد اما در ادامه شاهد بودیم که بازیکنان تیم ملی با همه وجودشان تلاش کردند آنها تا آخرین ثانیه‌ها زحمت کشیدند و در حالی که ۱۰ نفره بودند از جان مایه گذاشتند.این باخت با وجود ۱۰ نفره شدن تیم ملی و نحوه تلاش ملی‌پوشان قابل ارزش است.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: ما انتظار چنین اتفاق‌ها و تصمیمات از سوی داور استرالیا را نداشتیم چراکه حرکت پولادی خطا نبود اما او به راحتی بازیکن ما را اخراج کرد. در ادامه نیز شاهد بودیم با ضربه مهلکی که به دست دروازه‌بان ما زدند او را برای ضربات پنالتی مصدوم کردند. برای من مهم انگیزه و تلاش بچه‌ها بود. ما باختیم در روزی که ملی‌پوشان تمام زورشان را زدند.

 

وی درموردشکایت ایران از داور استرالیایی دیدار مقابل عراق  افزود: با اعتراض نمی‌توان کاری را انجام داد البته می‌توان اعتراض کرد اما تغییری در نتیجه حاصل نمی‌شود.

 

 

کفاشیان  با تاکید بر اینکه حذف از جام ملتهای آسیا هم باعث نمی شود وی استعفا بدهد اظهار داشت: تا زمانی که مجمع فدراسیون فوتبال بخواهد کار می‌کنم و استعفا نمی‌دهم .

 

 

وی درباره امضای تفاهم نامه فوتبال ایران و ژاپن هم خاطرنشان کرد: لیگ ژاپن موسوم به جی‌لیگ از قوی‌ترین لیگ‌هاست و ما برای اینکه بتوانیم خودمان را بالا بکشیم، قصد داریم از تجارب لیگ فوتبال ژاپن استفاده کنیم.

 

 

کفاشیان  گفت:لفظ سرباز فراری برای بازیکنان تیم ملی خوب نیست به هرحال این تشخیص مراجع بالاتر است که آنها در تیم ملی بازی کنند. مهرداد پولادی پس از اینکه تعهدش به باشگاه قطری تمام شد، حتما به تهران می‌آید تا مثل همه به سربازی برود.

 

 

کفاشیان افزود: کی روش حتما با تیم ملی به تهران بازخواهد گشت.

باشگاه خبرنگاران