این گدای میلیونر دو حساب بانکی در بوشهر و شهرستانهای اطراف مرکز استان دارد. در حساب نخست که در یکی از بانک های میدان اصلی شهر افتتاح شده، حداقل ۲۵ میلیون تومان سپرده دارد و در شهرستان محل تولدش هم به وسیله برادرش ۳۰ میلیون تومان پول نگهداری می کند.

 

 

شرق پرس: کسی گمان نمی کرد این مرد میانسال که پیراهن قرمز و شلوار سفید به تن دارد و ظهر هنگام با مامورین نیروی انتظامی وارد شهرداری بوشهر شد، همان گدای معروفی است که با ظاهری ژولیده در خیابانهای بوشهر می چرخید و به ترفندهای مختلف از مردم پول طلب می کرد.

اما فاصله این تغییر فوق العاده قیافه و ظاهر متکدی ژولیده با یک فرد عادی، یک حمام اساسی بود که در حمام عمومی شهرداری انجام شد تا به یاد همه بیاورد که مرد تمیز امروز، زمانی قبل از اینکه با این وضعیت در خیابان ها بچرخد و از مردم پول گدایی کند، یکی مثل همه آدم های معمولی شهر بوده است.

 
geda-milyoner   pol-geda17
 
 
 
گدا ژولیده ای که بسیاری از شهروندان وی را دیده اند
 
صبح هشتم آذرماه سالجاری بود که مامورین شهرداری بوشهر در راستای فعالیت های جمع آوری متکدیان از سطح شهر، گدایی که به کثیفی و فحاشی به مردم معروف شده بود را در خیابان طالقانی زیر نظر گرفتند و با حضور مامورین نیروی انتظامی وی را از ادامه فعالیت باز نگه داشتند.
 
خلیج فارس به نقل از سایت اطلاع رسانی شهرداری بندر بوشهر نوشت:  وی که در ابتدا قصد فرار داشت و برای سوار شدن به وانت مامورین شهرداری مقاومت زیادی می کرد، بلافاصله به حمام شهرداری منتقل شد.
 
 
 
در هنگام انتقال به حمام عمومی
 
مامورین می گویند: متکدی که خودش را در آینه حمام عمومی دید یک لحظه ماند. بوی زننده و وضع کاملا غیر بهداشتی وی به شکلی بود که با آب داغ فشار قوی و مصرف دو شیشه بزرگ شامپو، مامورین موفق شدند بعد از دو ساعت استحمام او را به وضع عادی برگردانند.
 
 
وقتی که ریش و سر و وضع ظاهری این متکدی اصلاح شد و مامورین شهرداری لباس تمیز به تن مرد ژولیده پوش کردند، کسی باور نمی کرد وی که  حالا یک فرد عادی شده، همانی است که تا ساعاتی پیش، چهار کت و کاپشن بر روی هم به تن کرده، کیسه های نایلونی پر از پول را در آستر و درز آنها جا داده بود و به هر کس که  فکر می کرد قصد کیسه های پولش را دارد، حمله می کرد و دشنام می داد.
 
 
گدا که خود را «اسماعیل» معرفی کرده بود، گفت که اهل یکی از شهرهای همجوار بوشهر است، مجرد می باشد و فقط برادری دارد که او از گدایی کردنش خبر دارد چون پول هایش را به او می دهد تا برایش در بانک نگهداری کند.
 
 
 
گدای ژولیده ای که شهروند عادی شد
 
وی با بیان اینکه فکر نمی کرد مامورین شهرداری جرات کنند کاری به او داشته باشند و بهش نزدیک شوند، اما شهرداری بالاخره به سراغش رفت و مانع از ادامه فعالیتش با این وضعیت شده است.
 
بعد ازاستحمام، فرد متکدی با پول هایش، به حراست شهرداری منتقل شد تا درباره وضعیت این همه اسکناس فکری شود. همچنین با نظارت نیروی انتظامی، شمارش پول هایی که در جیب و آستر کت و کاپشن مرد پنهان شده بود، آغاز شد.
 
خیلی زود مشخص شد که مامورین با یک گدای پولداری روبرو هستند؛ چرا که ۳.۵ میلیون تومان وجه نقد شامل چک پول، و اسکناس در جیب هایش با خود به همراه داشت.
 
 
 
کیسه پولی که توسط وی حمل می شد
 
این گدا در پاسخ که چرا مثل بقیه دنبال کاری نرفتی، گفت: الان هم کار می کردم؛ پول ها هم مال خودمه. مگه مال شماست؟ کار کردم و پول درآوردم.
 
وی در جواب مامورین که پرسیدند: پولهایت را چکار می کردی گفت: هر سه ماه آن را به برادرم می دادم تا به بانک ببرد.
 
 
pol-geda15
 
بررسی های شهرداری نشان می دهد وی دو حساب بانکی در بوشهر و شهرستانهای اطراف مرکز استان دارد. در حساب نخست که در یکی از بانک های میدان اصلی شهر افتتاح شده، حداقل ۲۵ میلیون تومان سپرده دارد و در شهرستان محل تولدش هم به وسیله برادرش ۳۰ میلیون تومان پول نگهداری می کند.
 
وی در پاسخ به اینکه با این همه پول می خواستی چه کار کنی؟ گفت: قصد ازدواج داشتم، اما به خاطر «کارم» وقت نمی کردم!
 
مامورین تلاش کردند که پول های مچاله شده در چند کیسه نایلونی را شمارش کنند، اما آن قدر اسکناس ها فرسوده شده و بر اثر بارندگی های اخیر به هم چسیده بودند که به راحتی قابل شمارش نبودند.
 
اسماعیل. ک در اظهاراتش به مامورین شهرداری گفت که «۹ کلاس سواد دارد، شب ها در پشت پمپ بنزین خیابان طالقانی می خوابیده است، بیش از سیزده سال است که کارش گدایی است و چون مردم شهر بوشهر به گداها خوب پول می دهند، شهر خودش را رها کرده و اینجا را برای کار انتخاب کرده است.»
 
ساعت پنج بعد از ظهر ۸ آذرماه بود که نه کیلو و سیصد گرم اسکناس غیر قابل شمارش از این گدا توسط مامورین صورتجلسه و اسکناس ها و گدای پولدار به کلانتری تحویل داده شد تا وضعیت وی از طریق مراجع قانونی مشخص شود.
 
 
 
تحویل وی به ماموران انتظامی
 
روز بعد که بازپرسی قضایی از وی انجام شد، مقرر گردید وی هر چه سریع تر شهر بوشهر را ترک کند، در غیر این صورت مجدد دستگیر و به یکی از شهرهای دوردست کشور فرستاده می شود.
 
 
pol-geda16
 
 
به امید روزی که هیچ متکدی در خیابان ها از مردم مهربان شهر تکدی گری نکند و شهروندان نیز با دقت بیشتری کمک های نوع دوستانه خود را به دیگران ارایه کنند.