مدیر کل هواشناسی استان مازندران با اعلام اینکه دمای هوای امروز ساری در مرکز استان مازندران به 32 درجه رسید گفت این دما برای فصل زمستان بی سابقه است.

گرمای بی سابقه 32 درجه ای زمستانی در ساری

 

 

به گزارش شرق پرس, چندی پیش وزارت نیرو هشدار داد که امسال زمستان سخت و طاقت‌فرسایی داریم، ولی هواشناسی این موضوع را رد کرد و اعلام شد زمستان گرمی پیش‌رو داریم.

 

 

در حال حاضر در دی‌ماه شاهد گرمای بی‌سابقه‌ای در مازندران هستیم که این موضوع با توجه به ماه نخست زمستان دور از انتظار است.

 

 

مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۲۳ اداره‌کل هواشناسی مازندران امروز شاهد گرمای بی‌سابقه‌ و وزش باد گرم در استان هستیم.

 

 

نوربخش داداشی با بیان اینکه احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران وجود دارد، گفت: توصیه ما به جنگل‌نشینان این است که از افروختن آتش در جنگل‌ها پرهیز کرده و در صورت ضرورت حتماً از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه امشب مجدد شاهد وزش باد به‌ویژه در ارتفاعات مازندران هستیم، تصریح کرد: از چهارشنبه بعد از ظهر و به‌ویژه روز پنج‌شنبه با کاهش محسوس دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه مواجه هستیم.

 

 

به گزارش فارس مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه حداکثر دما در دی‌ماه سال گذشته در مازندران ۲۵ درجه بوده است، اضافه کرد: در طول دوره آماری حداکثر دما ۲۶ درجه بوده که امروز این رکود شکسته شد و دمای هوا در ساری به ۳۲ درجه رسیده که بی‌سابقه بوده است.