یادواره 15 شهید گلگون کفن روستاهای اومال، بریجان و وریجی محله نکا، در مسجد اومال برگزار شد.

 

 

یادواره شهدای روستاهای اومال بریجان و وریجی محله نکا برگزار شد

یادواره ۱۵ تن از شهدای روستاهای اومال، بریجان و وریجی محله نکا پنج شنبه شب برگزار شد.

 

به گزارش شرق پرس, حجت الاسلام محمد حیدری از اساتید حوزه و دانشگاه دین داران را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: دین داران در جامعه دو دسته اند دین داران اصلی و دیندارن فصلی که این دو گروه متفاوت اند.

 

وی اظهار داشت: دین داران واقعی همین شهدا بعنوان سند افتخار و عزتمندی انقلاب و نظام هستند که جان خود را فدا کردند و در این مسیر ثابت قدم هستند.

 

حجت الاسلام حیدری گفت: پیام یادواره شهدا معرفت و شناخت به اسلام، عمل به آن و هزینه کردن در راه اسلام است که شهدای ما با خون خود برای اسلام هزینه کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شهدا از جمله افرادی هستند که به خدا و رسول ایمان آورده، شک و تردید نداشته و با جان و مال خود جهاد کردند و این شهدا از راستگویان و دینداران اصلی اند.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه دینداران فصلی دارای ۴ نشانه اند گفت: این افراد به یاد خدا هستند اما در حال اضطرار، در زمان و مکان خاص، نان به نرخ روز می خورند و دین داری و دنیا خواهی دارند.

 

وی افزود: دیندار فصلی به دین اهمیت نمی دهد و لذا اگر دیندار واقعی هستیم باید زندگی ما همچون شهدا باشد که از جان و مال خود گذشتند تا مملکت حفظ شود و اکنون استقلال همه جانبه ما مدیون خون پاک این شهیدان است.

 

این مبلغ دینی با اشاره به مضرات ماهواره نیز خاطر نشان کرد: رهبری از ماهواره بعنوان گنداب فساد نام بردند که زخم های فراوان دارد و خود فراموشی، خدا فراموشی، افسردگی، آلودگی روح و انزوا از مضرات آن است.

 

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: وجود ۲۰۰ هزار شهید برکتی برای این انقلاب است که باید الگوی همه ما در جامعه باشد و با الگو برداری از شهدا حلقه اتصادل با اهل بیت(ع) و ائمه را قطع نکنیم که سعادتمندی دنیا و اخرت اتصال به خاندان نبوت و طهارت و ائمه و ولایتمداری است.

 

وی گفت: شهدا با خون و جان خود با خدا معامله کردند و دین خود را به ولایت و انقلاب ادا کردند و اکنون وظیفه ما پاسداری از این خون و در مسیر ولایت بودن است.

 

در این مراسم همچنین علاوه بر استفاده از سخنان سخنران، مراسم مداحی و نوحه خوانی و نمایشگاه آثار شهدا نیز برگزار شد.

 

یادواره ۱۵ شهید گلگون کفن روستاهای اومال، بریجان و وریجی محله نکا، شهید صفرعلی زائراومالی، جعفر احمدی، جانعلی دلاور، مختارچشمارو، امیر قربان زاده، اکبر ساعی، علی بابازاده، علی چشمارو، سید اکبر کوه پیکر، سید حمزه حمزه ای، محمد عسگری، سید حسین مجیدی، نجف شعبان پور، محمد علی کارگر و شهیده رقیه حسن زاده که سال گذشته در بیروت بدست تکفیری ها به درجه شهادت نائل آمددر مسجد اومال برگزار شد.