محمد ششم گفت : پادشاه مراکش امیرالمومنین است، مومنان به تمامی ادیان، و مراکش هرگز کمپین تبلیغاتی به راه نینداخته و در راستای تحمیل اسلام تلاش نمی‌کند.

پادشاه مراکش خود را امیرالمومنین خواند!

 

شرق پرس: پادشاه مراکش در واکنش به شایعات مطرح شده درخصوص پروژه‌هایی که این کشور در ماداگاسکار کلید زده، خود را “امیرالمومنین” خواند و گفت: حضور مراکش در قاره آفریقا برای برخی خوشایند نیست.
 
 
 ایسنا به نقل از روزنامه رای الیوم نوشت: محمد ششم، پادشاه مراکش در حاشیه سفر رسمی‌اش به شهر آنتاناناریوو، پایتخت کشور ماداگاسکار اظهار داشت: می‌دانم که حضور مراکش در قاره سیاه و به شکل خاص سفر کنونی‌ام برای برخی خوشایند نیست اما همه می‌دانند که ما منتظر اعلام بازگشت رباط به اتحادیه آفریقا جهت کار و سرمایه‌گذاری در این قاره نمی‌مانیم.
 
 
محمد ششم در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود از سال ۲۰۰۵ گفت: سفرهای اخیرم به برخی کشورهای آفریقایی و پروژه‌هایی که در این کشورها کلید زدیم، در راستای به اشتراک‌گذاری تجربیات بودند. ما به دنبال این هستیم که بدون هیچ‌گونه حس برتری و خودبزرگ‌بینی و یا حس استعماری تجربیات خود با دیگران تقسیم کنیم.
 
 
پادشاه مراکش افزود: همه کشورهای چه دوستان قدیمی و چه جدید به ویژه در شرق آفریقا همگی در مورد حمایت از عضویت مجدد مراکش در اتحادیه آفریقا اتفاق نظر دارند.
 
 
وی  در ادامه ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند نمونه‌ای از همکاری‌های قوی و همبستگی میان برخی کشورهای آفریقایی را ایجاد کند.
 
 
پادشاه مراکش در ادامه این مصاحبه برخی شایعات مبنی بر اینکه پروژه‌هایی که در ماداگاسکار آغاز شده تنها به نفع مسلمانان است را تکذیب کرد و گفت: این شایعات بی‌اساس بوده و پروژه‌های مذکور طبیعتا برای همه ساکنان ماداگاسکار است.
 
 
وی در ادامه تاکید کرد: پادشاه مراکش امیرالمومنین است، مومنان به تمامی ادیان، و مراکش هرگز کمپین تبلیغاتی به راه نینداخته و در راستای تحمیل اسلام تلاش نمی‌کند.
 
 
محمد ششم تاکید کرد: اسلام در مراکش میانه‌رو و گشاده‌رو است.
 
 
پادشاه مراکش روز دوشنبه گذشته سفر خود به کشور ماداگاسکار را آغاز کرد.
 
 
وی در کاخ ریاست جمهوری در آنتاناناریوو با رئیس جمهور این کشور دیدار کرده و دو طرف ۲۲ توافقنامه همکاری‌های دوجانبه به امضا رساندند.
 
 
مشخص نیست این سفر چند روز ادامه خواهد داشت.
 
 
محمد ششم در این سفر دو پروژه ساخت بیمارستان کودک و مادر و مرکز آموزش حرفه‌های حوزه گردشگری، ساخت و ساز و تاسیسات عمومی را آغاز کرد.