عباسیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه با اشاره به تحویل 15 نفر به مراجع قانونی به دلیل قطع درختان و قاچاق چوب, افزود: حفظ منابع طبیعی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

 اجازه نمی‌دهیم سودجویان با قطع درختان به اهداف شخصی خود برسند/ کشف 53 متر مربع چوب قاچاق طی 2 ماه

 

 

به گزارش شرق پرس نقی عباسیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: کنترل دائمی از عرصه‌های مختلف منابع طبیعی توسط مأموران این اداره انجام می‌شود و اجازه نمی‌دهیم سودجویان با قطع درختان و نابودی منابع طبیعی به اهداف شخصی خود برسند.

 

وی با اعلام اینکه منابع طبیعی برای آحاد جامعه است و همه باید از این عرصه‌ها استفاده کنند و برای استفاده آیندگان از آن محافظت کنند، یادآور شد: از اسفند تاکنون ۵۳ مترمربع چوب قاچاق و بدون مجوز، کشف و ۱۵ نفر در این راستا به مراجع ذیصلاح قانونی تحویل داده شدند.

 

این  مسئول گفت: حفظ منابع طبیعی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و در این راستا همه احساس وظیفه کنند و نگهداری از عرصه‌های مختلف طبیعی را از وظایف خود بدانند.

 

عباسیان همچنین بابیان اینکه در برخی موارد افراد سودجو برای سودجویی و مطامع مالی اقدام به تهیه زغال چوب می‌کنند که در این راستا نیز، دو فقره کوره زغال پز غیرمجاز در روستای نصرت‌آباد گلوگاه، با حکم دادگستری و حضور دادستان، رئیس محیط‌زیست و فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه این دو واحد کوره زغال غیرمجاز، تخریب شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: در ماه‌های گذشته، دو خودرو نیسان حامل چوب آلات جنگلی غیرمجاز توسط نیروهای گشت و مراقبت این اداره، کشف و شخص متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

 

عباسیان در ادامه یادآور شد: در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلوگاه و با پیگیری‌های فرماندار شهرستان یک دستگاه خودرو پیکاپ مجهز به روت فایر (دستگاه اطفاء حریق) برای انجام عملیات گشت و مراقبت و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و قاچاق چوب آلات جنگلی و اطفاء با هزینه بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون ریال از اداره کل منابع طبیعی استان مازندران برای شهرستان گلوگاه تحویل و توسط یگان حفاظت به‌کارگیری می‌شود.

 

وی ادامه داد: با استقرار اداره منابع طبیعی در شهرستان گلوگاه ضمن تجهیز اداره و تأمین منابع انسانی و همچنین با مشارکت مردمی و مسئولین شهرستان به رسالت سازمانی یعنی حفاظت از این منابع خدادادی، گام‌های مؤثری برداشته و تجاوز به منابع طبیعی و ملی تقریباً به صفر رسیده است و قطع غیرمجاز درختان جنگلی و قاچاق چوب آلات کاهش چشم‌گیری داشته است.

 

عباسیان با تأکید بر اینکه منابع طبیعی سرمایه ملی محسوب شده و برای حفاظت از آن باید تلاش بیشتری کرد، گفت: برای حفاظت  منابع طبیعی و جنگل‌ها علاوه بر فرهنگ‌سازی و مشارکت اقشار مختلف مردم باید با متخلفان و متجاوزان به حریم منابع طبیعی و جنگل‌ها به‌شدت برخورد کرد.