جعفر احمدی فرماندار نکا با اشاره به کمبود ماشین آتش نشانی در جنگل های نکا افزود : وجود یک دستگاه ماشین آتش نشانی برای جنگل های نکا از نیازهای مهم است .

اتش سوزی جنگل مازندران

 

شرق پرس ( شرق مازندران) : فرماندار نکا بهره برداری بی رویه از جنگل ها را عامل اصلی در آسیب به منابع طبیعی و تخریب جاده های نکا دانست .

جعفر احمدی در گفت و گو با ایرنا، افزود : بهره برداری های متعدد از جنگل ها در سال های گذشته خسارت های فراوانی را در پی داشته است .
وی با تاکید بر برنامه ریزی و یافتن راه حل برای برون رفت از مشکلات تخریب جنگل ها گفت : توجه به ایجاد پارک های جنگلی از مسائل مهم برای احیای جنگل ها است که احیای جنگل در قرمرض ، کوهسار کنده و استخرپشت در دستور کار است تا با ایجاد این پارک ها ، از تخریب جنگل ها جلوگیری شود .
فرماندار نکا همچنین با اشاره به کمبود ماشین آتش نشانی در جنگل های نکا افزود : وجود یک دستگاه ماشین آتش نشانی برای جنگل های نکا با توجه به آتش سوزی های مختلف در جنگل های شمال از نیازهای مهم است .
احمدی گفت : جنگل های نکا از جمله جنگل های گردشگری در استان مازندران هستند که ساماندهی مناسب برای جلوگیری از تخریب های انسانی یا طبیعی برای آن وجود ندارد که امیدواریم با ایجاد پارک جنگلی ، این جنگل ها در سه نقطه اعلام شده از ساماندهی مناسب برخوردار شده و ضمن جذب گردشگران در رونق اقتصادی هم تلاش شود .