رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی بهشهر در ساختمان شهرداری این شهر گفت: منطقه عباس آباد بهشهر از لحاظ مولفه های گردشگری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد اما شهروندان بهشهر سالیان سال است که عباس آباد را به همین وضع می بینند و در چند سال اخیر امکانات خاصی در خصوص جلب گردشگر در منطقه ایجاد نشده است.

 

به گزارش شرق پرس علیرضا کوچکی رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی بهشهر که در نشست گردشگری با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی سخن می گفت با اشاره به ظرفیت های خوب گردشگری بهشهر اظهار داشت: بهشهر دارای پتانسیل های طبیعت گردی و گردشگری بسیاری است  که باید با ارائه راهکارهایی برای توسعه این صنعت در بهشهر در جهت پیشبرد اهداف گردشگری و طبیعت گردی  تلاش کنیم.

 

نائب رییس شورای اسلامی بهشهر برگزاری جلساتی با موضوع گردشگری را نقطه عطفی برای همکاری بیشتر ادارات  مرتبط در این زمینه خواند و افزود: همکاری ادارات مرتبط با موضوع گردشگری و طبیعت گردی می تواند شهرداری و شورای اسلامی بهشهر را در جهت رسیدن به اهداف توسعه گردشگری یاری رساند.

 

shora-behshar1

 

وی  ادامه داد: در سال گذشته توافق نامه ای بین اعضاء شورای  شهر بهشهر و شهردار این شهر با  دکتر مهردادی مدیر کل محیط زیست مازندران امضاء شد و طی آن ۲۷ دی ماه به عنوان روز طبیعت گردی میانکاله مشخص شد.

 

کوچکی با اشاره به اینکه میانکاله  اهمیت ویژه ای برای شهروندان بهشهر دارد تصریح کرد: برنامه هایی را برای  طبیعت گردی میانکاله  و حضور گردشگران در این منطقه طراحی کردیم.

 

عضو شورای اسلامی بهشهر عنوان کرد: برای استفاده بهتر گردشگران از منطقه میانکاله و  حفظ اصول محیط زیست ماشین های مخصوص طبیعت گردی را در منطقه میانکاله  برای گردشگران در نظر گرفتیم.

 

وی یاد آور شد: پارکینگی را  به مساحت یک هکتار  در کنار ضلع جنوبی درب پاسگاه میانکاله  مد نظر داریم  که در صورت موافقت  ادارات محیط زیست و منابع طبیعی این کار به مرحله اجرا خواهد رسید.

 

کوچکی افزود: به مناسبت روز میانکاله فراخوانی را برای طراحی تمبر میانکاله ارائه کردیم که طرح برگزیده انتخاب و در روز میانکاله با همکاری اداره پست بهشهر رونمایی خواهد شد.

 

نائب رییس شورای اسلامی بهشهر ابراز امیدواری کرد:با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم روز میانکاله را در تقویم رسمی کشور ثبت کنیم.

 

 رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی بهشهر  در خصوص منطقه تاریخی و گردشگری عباس آباد گفت:  منطقه عباس آباد بهشهر  از لحاظ مولفه های گردشگری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد اما شهروندان بهشهر  سالیان سال  است که  عباس آباد را به همین وضع می بینند و در چند سال اخیر امکانات  خاصی در خصوص جلب گردشگر و توسعه صنعت  گردشگری در این منطقه ایجاد نشده است.

 

shora-behshar2

 

وی  بیان داشت: شهرداری و شورای شهر بهشهر این آمادگی را دارد  که مدیریت منطقه تاریخی و گردشگری  عباس آباد  را برعهده بگیرد که امیدواریم در این زمینه اداره منابع طبیعی همکاری لازم را با شهرداری و شورای شهر بهشهر داشته باشد.

 

 مهندس کوچکی در خاتمه خاطر نشان ساخت: از اداره منابع طبیعی و محیط زیست تشکر می کنم و امیدوارم که اعضاء شورای شهر و شهرداری را در جهت توسعه گردشگری و طبیعت گردی در شهر یاری رسانند.

 

در ادامه مهندس نبوی معاون فنی شهردار بهشهر گفت:باید برای توسعه گردشگری در بهشهر کتابچه گردشگری تهیه شود.

 

وی ادامه داد: باید برای تمامی طرح های گردشگری و طبیعت گردی برنامه ای را طراحی کنیم .پروژه ای که طرح و برنامه نداشته باشد به سرانجام نخواهد رسید .

 

نبوی اظهار داشت:بهشهر از لحاظ میراثی و گردشگری و طبیعت گردی از شهرهای دیگر ایران کم ندارد و تنها راه احیاء این شهرستان  و ایجاد اشتغال  احیاء  و توسعه صنعت گردشگری در این شهر است.

 

یاد آور می شوم در این نشست خالق سجادی فرماندار بهشهر، اعظم السادات حسینی عضو شورای شهر بهشهر، روسای ادارات منابع طبیعی،محیط زیست، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و میراث فرهنگی به همراه نمایندگان گروههای  محیط زیست و طبیت گردان حضور داشتند.

عگس و خبر: سکینه نوری تیرتاشی