علی رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: طبق آمار پسرزایی در مادران باردار این استان در سالجاری به نسبت مشابه سال قبل 2 درصد بیشتر شد.

افزایش پسرزایی مادران در استان مازندران 

 

 

به گزارش شرق پرس علی رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: در سالجاری ۲۳ هزار و ۷۲۱ نوزاد دختر و پسر در مازندران متولد شدند که ۵۱ درصد از این نوزادان پسر و ۴۹ درصد را دختران تشکیل داددند.

 

 

وی اضافه کرد: در مجموع آمار ولادت در این استان نیز به نسبت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته، ولی نرخ ولادت در این خطه از شمال کشور همچنان ۱.۲ درصد است.

 

وی آخرین آمار جمعیتی این استان را سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۶ نفر اعلام کرده است.

 

افزایش امید به زندگی در مازندران
مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: در نیمه نخست سالجاری آمار وفات نیز ۲/۸ درصد به نسبت مشابه سال قبل کاهش داشته و سن امید به زندگی در این استان به ۷۲ سال رسید.

 

به گفته وی در این مدت هفت هزار و ۸۶۳ نفر در مازندران جان خود را از دست دادند که این آمار برای سال قبل هشت هزار و ۸۸ نفر بود.

 

رجبی علت حدود ۳۸ درصد از مرگ و میر در این استان شمال کشور را بیماری قلبی و عروقی اعلام کرده که بیشترین علت مرگ و میر زنان و مردان در مازندران نیز براثر این بیماری است.

 

براساس آمار وزارت بهداشت و درمان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری قلبی و عروقی است که طبق آمار در مازندران میانگین مرگ و میر ناشی از این بیماری به نسبت میانگین کشوری ۱۳ درصد بیشتر است.