احمدی عضو شورای شهر مرکز استان گفت: با توجه به تحلیل‌های صورت‌گرفته از سوی متخصصان محیط زیست و کارشناسان و صاحب‌نظران این مسئله چالش‌های بزرگی را برای محیط زیست استان به‌وجود می‌آورد.

انتقال آب دریای خزر به سمنان چالش های بزرگی برای استان بوجود می آورد

 

 

به گزارش شرق پرس سید مهدی احمدی در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان ساری، با اشاره به موضوع انتقال آب دریای مازندران به سمنان، اظهار کرد: با توجه به تحلیل‌های صورت‌گرفته از سوی متخصصان محیط زیست و کارشناسان و صاحب‌نظران این مسئله چالش‌های بزرگی را برای محیط زیست استان به‌وجود می‌آورد.

 

 

وی با بیان اینکه این مسئله در شورای اسلامی شهرساری مطرح شده، افزود: به‌عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری اعلام می‌کنیم این‌کار اصلاً به صلاح نیست.

 

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری تعامل بین شورا و شهرداری را سازنده خواند و تصریح کرد: در بین اعضای شورای شهر هم اختلافی وجود ندارد، اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد که امری طبیعی و جزو ذات کار جمعی است.

 

 

این مسؤول با بیان اینکه  بودجه سال ۹۴ شهرداری ساری و سازمان‌های تابعه مبلغ ۴۵۳ میلیارد تومان بود که این مبلغ با حدود ۲۰ درصد افزایش به ۵۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش یافت، اضافه کرد: از بودجه خالص شهرداری حدود ۷۰ درصد عمرانی و ۳۰ درصد جاری است.

 

 

احمدی عوارض را از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری برشمرد و تأکید کرد: در شهر ساری عوارض دستگاه‎ها و سازمان‎ها طی سال‌های متمادی به مطالبات انباشته و پرحجم شهرداری تبدیل شده بود که با تدبیر شهردار و حمایت اعضای شورا و تدارک اهرم‌های قانونی این مطالبات وصول شد.

 

 

وی بیان کرد: اعتبارات مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهر، وجوهی است که دولت باید به شهرداری‌ها بپردازد اما جذب این اعتبار به هنر شهرداری بستگی دارد.

 

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه  شهرداری ساری در دو سه سال اخیر با پیگیری مداوم و نیز با قدرت چانه‎زنی و تعامل با دولتمردان و نمایندگان توانست این اعتبار را جذب کند، خاطرنشان کرد: بودجه بر اساس سیاست‎های ابلاغی از سوی وزارت کشور تدوین  می‎شود و باید قانونی، منطقی و تحقق‎پذیر باشد.

 

 

این مسؤول با اشاره به اتمام فاز اول و دوم میدان ابن شهر آشوب، ادامه داد:  فاز سوم این میدان در دست اجراست و بوستان ولایت و  مجموعه‌ای از پروژه‌ها ازجمله مسجد، آمفی تئاتر روباز، سه موزه طبیعی، تاریخی گردشگری، ساختمان شورا، فضاهای ورزشی، فضای سبز و فضای تفریحی، فرهنگ‌سرا به‌طور هم‎زمان در حال اجراست.

 

 

احمدی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر در این دوره با عمل‌گرایی و ارائه خدمات مطلوب، اعتماد شهروندان را جلب کرده و مردم را با مدیریت شهری آشتی دادند، اظهار کرد: تعامل شهروندان و مدیران شهری در زمینه‎سازی مشارکت مردم در امور شهر به عامل مهمی در کمک به تحقق بودجه سالانه تبدیل شده است.

 

 

وی در پایان گفت: برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های در دست اجرا، تصمیم شورا و شهرداری ساری بر این شد در سال‌جاری پروژه جدیدی را تعریف نکنند و طرح‌های جدید بعد از اتمام طرح قبلی آغاز شود.