سردار جعفری نسب با بیان اینکه اعضای این باند در مازندران و در ساعات خاصی از روز منازلی که لامپ روشن داشته و صاحبخانه نیز حضور نداشته وارد شده و پس از دستبرد، اموال مسروقه را به اتفاق یکی از همدستان زن خود تحت عنوان مسافرت های خانوادگی به استان های دیگر منتقل می کردند.

انهدام باند سارقان گاوصندوق در مازندران/ کشف 14 میلیارد اموال مسروقه

 

 

به گزارش شرق پرس و به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران سردار مسعود جعفری نسب اظهار کرد: در پی دریافت گزارش هایی از وقوع سرقت گاو صندوق از منازل شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

 

 

وی افزود:ماموران با انجام تحقیقات از مالباختگان و بررسی صحنه های سرقت دریافتند که سارقان با شناسایی منازل افراد پولدار در فرصتی مناسب و در ساعت خاصی از روز به منازل آنان دستبرد می زدند که در اکثر موارد سارقان با تخریب گاو صندوق در محل جرم و یا انتقال آن به خارج از محل سرقت، وجوه نقد و اشیا قیمتی داخل آن را به سرقت می بردند.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: کارآگاهان پلیس با دریافت این اطلاعات و انجام اقدامات ویژه پلیسی و تحقیقات گسترده سرانجام رد پای باند سارقان را در یکی از استان های غربی کشور شناسایی کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: با شناسایی اعضای این باند، کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی و مشترک با عوامل انتظامی یکی از استان های غربی کشور موفق شدند اعضای این باند به نام های ‘جواد – ع’ ۲۴ساله، ‘ایوب – م’ ۲۰ساله، ‘امید- م’ ۳۰ ساله و ‘مجید – ر’ ۳۰ ساله را شناسایی و دستگیر کنند.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به انجام تحقیقات و بازجویی از متهمان این پرونده اظهار کرد: متهمان ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شدند اما با ارائه مدارک و مستندات علمی پلیس لب به اعتراف گشودند و به بزه انتسابی اقرار کردند.

 

جعفری نسب گفت: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۵ فقره سرقت در شهرستان های استان به ارزش ۱۴میلیارد ریال اعتراف کردند.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه اعضای این باند در ساعات خاصی از روز منازلی که لامپ روشن داشته و صاحبخانه نیز حضور نداشته وارد شده و پس از دستبرد، اموال مسروقه را به اتفاق یکی از همدستان زن خود تحت عنوان مسافرت های خانوادگی به استان های غربی و استان البرز و تهران منتقل می کردند.

 

جعفری نسب با هشدار به شهروندان خواست که در زمان مسافرت منزل خود را به همسایه یا فردی امین بسپارند و در مسافرت های طولانی با هماهنگی کلانتری محل سکونت پلیس را در پیشگیری از وقوع جرم یاری کنند.