سرهنگ رضوانی فرمانده انتظامی میاندورود با اشاره به انهدام 7 باند مواد مخدر در سال‌جاری، افزود: بیش از 10 هزار بوته خشخاش در این شهرستان امحا شد.

انهدام 7 باند مواد مخدر و امحای بیش از 10 هزار بوته خشخاش

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس ذات‌الله رضوانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در آستانه ایام نوروز قرار داریم، اظهار کرد: مراکز اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان تحت نظارت نیروی انتظامی قرار دارد تا امنیت مسافران، میهمانان و گردشگران نوروزی را با به‌کارگیری بیشترین توان و نیرو مدیریت کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز با اخلال‌گران نظم و امنیت به‌شدت برخورد می‌شود، افزود: کسانی که بخواهند نظم و امنیت را زیر سئوال ببرند و سبب سلب آرامش و آسایش مردم شوند برخورد قاطعانه‌ای از سوی نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

 

 

فرمانده انتظامی میاندورود خاطرنشان کرد: هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد در نتیجه موفقیت نیروی انتظامی در انجام ماموریت‌ها و ایجاد نظم و امنیت بیشتر می‌شود، زیرا این دستگاه اجرایی موظف به برقراری امنیت و آسایش شهروندان و مسافرانی است که وارد این شهرستان می‌شوند.

 

 

رضوانی با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه، بیان کرد: مردم با حضور حداکثری خود توانستند مشارکت خوبی داشته باشند و خلق حماسه دیگر را با حضور در پای صندوق‌های رأی به جهانیان ثابت کنند، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در میاندورود با برنامه‌ریزی خوبی برگزار شد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه با همکاری شورای حل اختلاف روستایی می‌توان تعامل بهتری برای رسیدگی به مشکلات مردم داشت، تصریح کرد: در سال‌جاری ۲ هزار و ۴۵۲ پرونده تشکیل و ۷۶۳ پرونده منجر به سازش شد که در این میان از رسالت شورای حل اختلاف نمی‌توان غافل بود.

 

 

فرمانده انتظامی میاندورود اضافه کرد: امسال ۱۷۰ پرونده مختص به تصادفات داشتیم که مردم با رعایت قوانین و جدی گرفتن این امر می‌توانند سبب کاهش آمار تصادفات شوند.

 

 

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۴۸۹ تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ داشتیم که ۹۹۰ مورد منجر به تشکیل پرونده و ۳۹۸ مورد مربوط به راهنمایی و ارشاد بود و بقیه نیز عملیاتی شد.

 

 

رضوانی با اشاره به انهدام هفت باند مواد مخدر در سال‌جاری، افزود: کشف ۴۰ کیلو ۹۳۲ گرم مواد مخدر، ۲۴۵ عدد قرص روان‌گردان، امحای ۱۰ هزار و ۲۱۰ بوته خشخاش را در این شهرستان داشتیم.

 

 

وی با بیان اینکه ۱۶ مورد مرگ ناشی از تصادفات در میاندورود داشتیم، اظهار کرد: یک‌هزار و سه دستگاه خودرو و ۸۰۶ موتورسیکلت توقیف شدند و سال گذشته ۱۳ مرگ ناشی از تصادفات داشتیم که در سال‌جاری نسبت به گذشته سه نفر فوتی افزایش داشت.

 

 

فرمانده انتظامی میاندورود به لزوم تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی با پلیس در طرح نوروزی تأکید کرد و ادامه داد: همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و… با پلیس نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی دارد.

 

 

رضوانی با اشاره به افزایش هفت درصدی وقوع سرقت در میاندورود، گفت: قرارگاه سرقت در این شهرستان داریم که تمام سرقت‌ها را به‌طور دقیق و کامل شناسایی و بررسی کرده و با مشارکت مردم در حوزه پیشگیری می‌توان با کمترین امکانات جلوی جرم و سرقت را گرفت.

 

 

فرمانده انتظامی میاندورود با تأکید بر اینکه نظم و امنیت در زمینه‌های اجتماعی یکی از شاخصه‌های رضایت عمومی است، تصریح کرد: نظم و امنیت در زمینه‌های اجتماعی اعم از اماکن و معابر عمومی از مهم‌ترین حقوق شهروندی است که در این راستا نیروی انتظامی به‌عنوان خدمت‌گزار مردم مکلف به اجرای قوانین است که ما نیز تمام سعی خود را در ایجاد فضای امن برای شهروندان داریم.

 

 

وی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال هیچ مشکلی برای شهروندان میاندورودی گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: ۴ هزار انواع ترقه و مواد محترقه در این شهرستان کشف شد که تاکنون هیچ موردی از حوادث در چهارشنبه آخر سال گزارش نشد و این شهرستان در امنیت کامل به‌سر می‌برد.

 

 

رضوانی اضافه کرد: مخالف شادی مردم در چهارشنبه آخر سال نیستیم ولی این شادی باید بدون تعرض به حقوق دیگران صورت گیرد در غیر این‌صورت با قاطعیت با افراد مخل نظم و هنجارشکنان برخورد می‌شود، پیشگیری از وقوع جرم و تأمین امنیت مردم هدف اصلی اجرای طرح نوروزی نیروی انتظامی در جاده‌های ارتباطی و اماکن تفریحی و گردشگری است.

 

 

فرمانده انتظامی میاندورود نقش رسانه‌ها در ایجاد امنیت شهروندان را مهم و ضروری عنوان کرد و بیان داشت: رسانه‌ها مهم‌ترین و تاثیرگذارترین پایه‌های امنیت در جامعه هستند که با آگاهی به شهروندان نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارند، در این میان از تأثیرپذیری فضای مجازی نیز نمی‌توان غافل بود که با استفاده صحیح از این فناوری پیشرفته می‌توان جلوی آسیب‌ها را گرفت.

 

 

 وی شعار امسال نیروی انتظامی را «پلیس و مردم، نظم و قانون‌مندی، نشاط بهاری» عنوان کرد و ادامه داد: ۲۷ اسفند طرح نوروزی در روبه‌روی دبیرستان ۲۲ بهمن آغاز به‌کار می‌کند.

 

 

رضوانی در پایان گفت: سامانه ۱۹۷ برای ارزیابی عملکرد پلیس نیروی انتظامی است که در ۷۱ تماس مردمی در سال‌جاری، ۵۴ تماس تقدیر و ۱۷ مورد انتقاد بود که ما به‌دنبال همگانی کردن این موضوع هستیم و مردم میاندورود می‌توانند با این شماره سامانه تلفن گویا مطالب و خواسته‌های خود را برای بیان نظرات و انتقادات به ما انتقال دهند.