همزمان با استقرار دفتر املاک علوی در بهشهر و گستردگی این زمین ها در سطح شهر کارشناس دفتر املاک علوی در بهشهر به پرسشهای مهمی در این خصوص پاسخ داد.

اهمیت استقرار دفتر املاک علوی در بهشهر / همشهریان به دفتر این بنیاد در بهشهر مراجعه کنند

 

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس با مستقر شدن دفتر املاک علوی در بهشهر دیگر مراجعان این دفتر برای حل مسائل مربوطه به شهرستانهای اطراف نمی روند و می توانند در همین دفتر برای آزاد سازی ملک خود اقدام کنند.

 

 

 

با استقرار این دفتر در بهشهر بر آن شدیم تا از چند و چون فعالیت این دفتر اطلاع یابیم در ادامه پرسش و پاسخ ما از فدایی کارشناس دفتر املامک علوی در بهشهر برای روشنتر شدن مشکلات و مسائل مربوط به این زمینها را می خوانید:

 

 

چه کسانی باید به این دفتر مراجعه کنند؟

 زمین هایی که در سطح شهر سند ندارند و جزء زمین های بنیاد علوی هستند به دفتر برون سازی و آزاد سازی زمین های املاک علوی مراجعه و ثبت نام و تشکیل پرونده دهند.

 

 

چگونه باید بدانند ملک آنان جزء املاک بنیاد علوی است؟

 باید بروند اداره ثبت و ببینند که زمین شان جزء بنیاد علوی هست یا نه و به کارهایشان رسیدگی کنند و زمین شان را از اختیار بنیاد علوی خارج کنند و سند و شش دانگ به نام بگیرند.

 

 

چه مدارکی برای مراجعان لازم است؟

به علت گستردگی سطح مراجعان آنان باید به دفتر این املاک مراجعه کنند و دفتر بنیاد آنان را راهنمایی کرده و مدارک لازم برای ارائه را به آنان می گوید.

 

 

آیا اطلاع رسانی در این خصوص شده است؟

بله در مدتی که در بهشهر دفتر مستقر شد در مساجد ،نمازجمعه و راهپیمایی روز قدس اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفت و در سطح شهر هم اطلاع رسانی شده البته اگر در روزنامه هم بیان شود برای اطلاع رسانی خوب است.

 

 

مزیت استقرار این دفتر در بهشهر چیست؟

 مراجعان مسیر بهشهر تا ساری را طی نمی کنند و هزینه کمتری را متقبل می شوند.

 

 

 

همزمان با استقرار دفتر املاک علوی در بهشهر و گستردگی این زمین ها در سطح شهر جلسه ای با این موضوع در فرمانداری این شهر برگزار شد در این جلسه که با ریاست نورزاد فرماندار بهشهر برگزار گردید مطالبی عنوان شد که اهمیت استقرار این دفتر را در بهشهر بیش از پیش روشن کرد.

 

 

نورزاد در این جلسه گفت: با استقرار این دفتر در بهشهر آمدیم راهگشایی کنیم و مشکل مردم حل شود به طبع مسائل و سوالات زیادی مطرح است که با استقرار این دفتر و مراجعه مردم با برگزاری جلسات بیشتر برای هماهنگی بین دستگاههای مرتبط برای کمک به مردم شهر اقدام خواهیم کرد.

 

 

فرماندار بهشهر افزود: باید به گونه ای پیش برویم که همه ما نیتمان این باشد که کار را حل کرده و ساده تر کنیم و مشکلات را از پیش روی مردم برداریم و از فرصتی که به شهرستان داده شده استفاده کنیم.

 

 

در ادامه فرمانداری بهشهر در این خصوص اطلاعیه ای را بدین شرح صادر کرده است:

 

ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات، به اطلاع شهروندان محترم میرساند نظر به اینکه دراجرای الطاف وفرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی مقرر گردید املاک بنیاد علوی به متصرفین آنهائی که دارای شرایطی منجمله: تصرف قبل از ۵۸/۰۴/۰۵ ، عدم بضاعت مالی ویا کم بضاعت بودن، بیماری خاص داشتن متقاضی ویا افراد تحت تکلف وی وسایر مدارکی که دال برعدم توانائی مالی، متقاضی خرید اینگونه اراضی باشد با شرایط ویژه واگذار نماید.

 

لذا مردم عزیز می توانند با ارائه مدارک لازم به دفتر شعبه بنیاد علوی واقع در بهشهر روبروی فرمانداری مراجعه نمایند.

 

 

گفتنی است در این جلسه مهندس نبوی از شهرداری بهشهر، ایرانی از ثبت اسناد و املاک شهرستان و کارشناسان بنیاد علوی حضور داشتند.

 گفتگو از: سکینه نوری تیرتاشی